Trajnostne naložbe, energetska neodvisnost in poslovni rezultati

Tomaž Korošec
Naš čas

Skupina Hisense Europe z novo sončno elektrarno naredila pomemben korak k večji energetski neodvisnosti – Lani ustvarila 4,2 milijarde evrov prihodkov ali več kot 16 odstotkov v primerjavi z letom prej

Velenje, 6. februarja – V sklopu naložb v trajnostne projekte je Gorenje, kot del skupine Hisense Europe, zagnalo novo sončno elektrarno z močjo 4,4 MW, s čimer so naredili pomemben korak k večji energetski neodvisnosti in večji energetski učinkovitosti. Ta elektrarna je trenutno druga največja v državi, skupaj z obstoječimi pa skupna moč sončnih elektrarn v industrijskem parku Hisense Europe dosega kar 5,3 MW.

Tomaž Korošec, izvršni podpredsednik uprave Hisense Europe, je ob tem izpostavil, da z odprtjem sončne elektrarne Gorenje izpolnjuje dva ključna cilja: »Prvi je povečanje deleža energije iz obnovljivih virov, drugi pa zagotavljanje konkurenčne cene energije, kar bo omogočilo večjo stabilnost podjetja v prihodnosti.«  

Kar zadeva obseg pokritosti potreb po energiji, pojasnjuje, da s proizvodnjo iz nove sončne elektrarne skupaj z obstoječimi zmogljivostmi pokrivajo približno 12 odstotkov vseh potreb po energiji podjetja. »Investicija je bila izvedena v sodelovanju s partnerskim podjetjem, ki je prevzelo financiranje in gradnjo sončne elektrarne, mi pa bomo plačevali za dejansko porabljeno energijo.« Nove sončne elektrarne so namestili na strehe treh tovarn in dveh skladišč in skupaj obsegajo površino 18.750 kvadratnih metrov.  

Nadaljnja vlaganja v zelene tehnologije in trajnostni razvoj

Ob tem so v podjetju napovedali še vrsto drugih inovativnih projektov, ki bodo prispevali k trajnostnemu razvoju in še povečali njihov zeleni odtis. »Naš cilj je nadaljevanje vlaganj v zelene tehnologije. Potrebujemo še nekaj časa za preučitev realne proizvodnje te elektrarne, saj bomo napovedi primerjali z dejanskimi rezultati. Če bo proizvodnja izpolnila pričakovanja, imamo možnost širjenja kapacitete še za dodatne 4 megavate, kar bi nas lahko pripeljalo do skupnih 8 megavatov,« je napovedal Korošec.
Zeleni prehod ni le obveza, temveč tudi priložnost, saj si s temi projekti ne želijo le prispevati k trajnostnemu razvoju, ampak tudi zagotoviti energetsko samozadostnost za prihodnje generacije. Omenjeni projekti s področja trajnosti in energetike so vredni 5,2 milijona evrov, v sklopu trajnostne strategije Hisense Europe pa si prizadevajo tudi za večjo uporabo recikliranih materialov v izdelkih, zmanjšanje količine odpadkov, spodbujanje trajnostnega prevoza in vzpostavitev bolj trajnostnih dobavnih verig. »Za naše izdelke uvajamo embalažo, ki jo je mogoče 100-odstotno reciklirati ter recikliramo 96 odstotkov odpadkov, ki nastanejo v proizvodnji.«

Energetske izboljšave in družbena odgovornost

Energijska učinkovitost in povečevanje deleža energije iz obnovljivih virov sta le dve od številnih pobud, ki jih izvajajo na področju trajnosti. »Pri proizvodnji izdelkov in družbeni odgovornosti imamo odprte še številne druge projekte, ki prispevajo k našemu celostnemu trajnostnemu razvoju. Nedavno smo na primer v naši tovarni kuhalnih aparatov zamenjali tehnologijo za obdelavo kroma. Namesto tradicionalnega šestvalentnega kroma smo uvedli trivalentni krom, kar pomeni pomemben korak k zmanjšanju okoljskega vpliva.

Poleg tega uvajamo številne druge optimizacije porabe energije, da bi še povečali učinkovitost. Vpeljali smo centralni nadzorni sistem za spremljanje porabe vseh energentov v podjetju. Ta sistem zajema stotine mikrolokacij, ki jih natančno spremljamo v vsakem trenutku, kar nam omogoča boljše obvladovanje virov in zmanjšanje nepotrebnih izgub. Napredek pri upravljanju z energijo smo potrdili s pridobitvijo certifikata ISO 50001, ki ga je doslej v Sloveniji pridobilo šele 44 podjetij, ter SA8000. Številne od naštetih energetskih izboljšav in standardov bomo uvedli tudi v tovarnah v Mori na Češkem in Valjevu v Srbiji,« našteva Korošec.

Pri gospodinjskih aparatih šesti v Evropi, pri televizijah tretji

Skupina Hisense Europe je lani ustvarila 4,2 milijarde evrov prihodkov, kar predstavlja rast za več kot 16 odstotkov v primerjavi z letom prej. Čisti dobiček je dosegel 31,7 milijona evrov, kar je odraz uspešnega poslovanja in strateških odločitev podjetja.
»Lansko poslovanje ocenjujemo kot zelo uspešno, še posebej glede na obseg prihodkov in rast tržnih deležev. Na področju velikih gospodinjskih aparatov smo postali šesti največji igralec v Evropi, medtem ko smo na področju televizij tretji največji. Z rezultati smo zelo zadovoljni, čeprav nas še vedno izziva dobičkonosnost. Verjamem pa, da bomo z nadaljnjo optimizacijo poslovanja in rastjo obsega te izzive uspešno premagali,« pravi Korošec.
Kje so še rezerve? »Največji delež stroškov v našem poslovanju predstavljajo stroški materiala in logistike. Pri tem si neprestano prizadevamo za optimizacijo, kar se je izkazalo za uspešno tudi v lanskem letu, ko smo bili precej uspešni pri obvladovanju teh stroškov. Tako nameravamo nadaljevati tudi letos.
Tudi pri stroških dela se soočamo z izzivi, ki so prisotni na vseh evropskih trgih, vendar aktivno delamo na povečevanju produktivnosti in učinkovitosti v proizvodnji, obenem pa v neproizvodnih oddelkih stremimo k večji standardizaciji, digitalizaciji in poenostavitvi procesov.«
Na področju zaposlenosti je trenutna situacija stabilna. »Letošnje napovedi so precej previdne, predvsem zaradi tveganja recesije na številnih evropskih trgih in zmanjšanih vlaganj v nepremičninski sektor, kar pomeni, da so kupci bolj previdni. Kljub temu ostajamo zavezani k rasti in nadaljevanju poslovnih aktivnosti. Ne načrtujemo drastičnih ukrepov na področju zaposlovanja ali odpuščanja, ampak bomo še naprej spremljali razmere in prilagajali načrte glede na potrebe trga.«
Korošec je v zvezi s carinskimi napovedmi ZDA poudaril, da takšni ukrepi niso v korist nikomur. »Upajmo, da se bodo strasti umirile in da se bodo stvari postavile na pravo mesto. Evropa za zdaj še ni na vrsti, a bi morebitne spremembe vplivale na evropsko gospodarstvo, zlasti pri izvozu na ameriški trg. Za Hisense Europe ta trg ni ključnega pomena, a je kljub temu pomemben,« je sklenil Tomaž Korošec.