Velenje – Konec avgusta je Fakulteta za varstvo okolja (FVO) gostila drugo partnersko srečanje v okviru Erasmus+ projekta EDU4PlastiCircular, ki ga sofinancira EU. V dveh delovnih dneh so partnerji iz štirih držav – Romunije, Španije, Italije in Slovenije – pregledali dosedanje rezultate dela in načrtovali prihodnje aktivnosti za spodbujanje krožnega gospodarstva pri uporabi plastike.
Posledica naraščajočega trenda porabe plastičnih mas, katerih glavna značilnost je njihova obstojnost, je kopičenje odpadne plastike v okolju, predvsem v morju, pri čemer med odpadki vedno bolj prevladujejo izdelki, namenjeni enkratni ali zelo kratkotrajni rabi. Po podatkih Evropske unije je med 80 in 85 odstotkov vseh odpadkov, ki jih naplavi morje, izdelanih iz plastike. Polovico tega predstavljajo plastični proizvodi za enkratno uporabo, tretjino pa različni pripomočki za ribolov. Odpadna plastika tako postaja globalni okoljski izziv.
»Na Fakulteti za varstvo okolja smo v projektni ideji prepoznali ogromen potencial. Obremenjenost okolja s plastiko je namreč globalen problem, svetovni izziv, ki zahteva ukrepanje. In ta pobuda nam daje priložnost, da spremenimo naš odnos do odpadne plastike, izboljšamo razumevanje njenega vpliva na naravne ekosisteme okrog nas ter spoznamo okolju prijazne rešitve. Na fakulteti dajemo poseben poudarek na pozitivne vplive, ki jih lahko ima ta projekt na naše študente in profesorje. Želimo spodbuditi spremembe v njihovem vsakodnevnem ravnanju in miselnosti, saj verjamemo, da prav izobraževalne ustanove lahko igrajo ključno vlogo pri prehodu na bolj trajnostne in okolju prijazne prakse,« je povedala vodja projekta na FVO dr. Anja Bubik.
Zvrstile so se zanimive razprave, partnerji pa so poleg tega podrobneje spoznali del pedagoškega in raziskovalnega dela fakultete, si ogledali učni laboratorij in gostujočo razstavo Muzeja novejše zgodovine Celje z naslovom Stran pa ne bomo metali. Srečanje je še dodatno okrepilo zavezanost trajnosti in krožnemu gospodarstvu ter začrtalo tudi obrise možnosti nadaljnjih povezovanj in sodelovanj tako na področju projektnega dela kot pedagoške dejavnosti.