Letni obračun komunalnih storitev

Uporabniki individualnih hiš lahko sami vplivajo na točnost obračuna – V podjetju priporočajo akontativni način

Komunalno podjetje Velenje je pripravilo polletni obračun komunalnih storitev individualnih hiš za obdobje januar–junij 2025. Skupno je bilo izdanih 6.995 obračunov. Dobropis je prejelo 2.801 uporabnikov v skupni vrednosti 155.049 € (3,2 % realizacije), bremenitev pa 4.194 uporabnikov v vrednosti 289.371 € (5,9 % realizacije), je pojasnila Mateja Knez, vodja prodajno-komercialne službe Komunalnega podjetja Velenje.

»Uporabniki individualnih hiš so vključeni v akontativni način obračuna, kar pomeni, da šest mesecev prejemajo akontativne račune na podlagi porabe iz primerljivega obdobja prejšnjega leta. Dvakrat letno, po koncu prvega in drugega polletja, podjetje izvede dejanski popis merilnih naprav in pripravi poračun. Gre za razliko med plačanimi akontacijami in dejansko porabo. V primeru odstopanj preverimo pravilnost popisa števcev in izvedemo kontrolo stanj na objektu.«

Kaj pa tisti, ki želijo sami mesečno spremljati svojo porabo?

»Vsi uporabniki imajo možnost mesečnega spremljanja porabe in lahko sami sporočajo stanje števcev po elektronski pošti, objavljeni na spletni strani Komunalnega podjetja Velenje. Na ta način lahko bolj natančno nadzorujejo svojo porabo ter se izognejo večjim razlikam pri končnem obračunu. Uporabniki se lahko odločijo tudi za obračun na podlagi dejanske mesečne porabe, kar pomeni, da vsak mesec plačajo točno toliko, kolikor so porabili. Vendar pa je ta način lahko za uporabnika nekoliko manj prijazen, saj so računi v zimskih mesecih zaradi višje porabe, zlasti pri daljinskem ogrevanju, občutno višji. Zato v podjetju priporočajo akontativni način, saj ta omogoča bolj enakomerno razporeditev stroškov skozi leto in s tem lažje načrtovanje družinskega proračuna.«

Kaj pa, če pride pri obračunu do odstopanj?

»Če uporabnik zazna večje odstopanje med dejansko porabo in izstavljenim obračunom, v Komunalnem podjetju Velenje najprej preverimo pravilnost popisanih stanj merilnih naprav na dan poračuna. Če so podatki točni, nadaljujemo z iskanjem vzroka. V takih primerih skupaj z uporabnikom preverimo, kaj se je v objektu morebiti spremenilo, ali je prišlo do izliva, puščanja v WC-kotličku ali pipah, napačnih nastavitev toplotne postaje ipd. Šele ko izključimo vse možne tehnične napake in potrdimo realnost porabe, se odločimo za morebitne korekcije. Pritožb uporabnikov ni veliko. Ravno zato, ker imajo individualni uporabniki svoje merilne naprave in dober pregled nad porabo, so ti obračuni natančni in pregledni. Če se izkaže, da je odstopanje utemeljeno, se popravek obračuna izvede skladno z veljavno zakonodajo.«