Šoštanj, 6. avgusta – V kmetijstvu ima vsak letni čas svoje dejavnosti, obveznosti, radosti in skrbi ob slabem vremenu. Poletje je čas obiranja pridelkov. Kako je videti poletje v Kmetijski zadrugi Šaleška dolina, smo vprašali njenega direktorja Ivana Dreva. »V tem obdobju imamo nekaj več časa in delamo načrte, kaj bomo počeli v prihodnje, iščemo, oblikujemo strategije in seveda sodelavci preživljamo zaslužene dopuste. Dejavni smo, mogoče malo manj, a še vedno,« odgovori v skladu s pričakovanjem.
Kakšna bo letošnja sezona jabolk?
»Letošnja sezona za zdaj kaže zelo dobro. Tudi zgoraj nas čuvajo, da ni bilo hude toče. Za zdaj kaže vse najlepše in pričakujemo, da bo tako tudi do obiranja oziroma zaključka te sezone.«
Jabolka prodajate, iz njih pa naredite tudi druge izdelke, sok, čips.
»Imamo že nekaj sklenjenih pogodb in letos bomo delali precej jabolčnega soka, ki se je v slovenskem prostoru zelo dobro prijel, prav tako tudi naš kis. Lahko se pohvalim, da smo nedavno prejeli pet zlatih medalj na Ptuju za naše proizvode blagovne znamke Slodar, tako da smo zelo zadovoljni in verjamem, da bomo imeli lepe zgodbe.«
Želite vpeljati še kakšen nov proizvod, omenili ste načrte?
»Imamo še kar nekaj želez v ognju. Do konca moramo pripeljati našo zgodbo z ekološko kostno juho, ki se kuha 16 ur. Vemo, da je bil lani to najinovativnejši slovenski prehrambni produkt. Poplave so nas pri tem malo ustavile. V načrtu imamo še čežano za otroke oziroma predvsem zdrave prehrambne izdelke za otroke in odrasle.«
Leto dni je minilo od poplav, ko je bila uničena tudi vaša trgovina v Nazarjah. Kako je danes?
»Ja, je že minila obletnica te katastrofe. Odprtje obnovljene trgovine smo imeli 25. novembra lani, torej dokaj hitro. Trgovina dela dobro, stranke so zadovoljne, seveda pa je še nekaj manevrskega prostora, da lahko naredimo še več.«
Zakaj je Kmetijska zadruga Šaleška dolina drugačna od ostalih zadrug?
»Lepo vprašanje. Predvsem gledamo na stroške, ker je danes vsa zgodba v njihovem zniževanju. Drugo pa je motivirati ekipo. V zadnjih letih smo uspeli ekipo dobro motivirati tudi s finančnega vidika, tako da imamo izdelan sistem sistemizacije in nagrajevanja. Verjamem, da se naši delavci dobro počutijo. Kjer je dobro počutje, je lažje delati, si tudi dejavnejši in uspešnejši.«
Kakšna je prihodnost kmetov, kmetij?
»Če poslušamo, nekateri pravijo zelo pesimistična. Jaz pravim, da optimistična. Hrana je bila in bo strateški produkt. Tega se moramo zavedati. Slovenska hrana pa še toliko bolj. Zagotovo bo morala tudi država podpreti pomen kmetovanja, predvsem v hribovskih območjih. Korona je pokazala, kaj pomeni domača hrana in opažam, da se ljudje tega vse bolj zavedajo, po reku manj je več. Torej uživajmo zdravo hrano in potem se nimamo kaj bati za prihodnost.«