Velenjsko podjetje Makom je bilo med malimi podjetji (do 50 zaposlenih) letos med finalisti nagrade Zlata nit, ki jo časopisna hiša Dnevnik podeljuje najboljšim zaposlovalcem, prejeli pa so še nekaj drugih nagrad. Tomaž Sijarto, direktor, pove, na katero nagrado je najbolj ponosen: »Najbolj sem ponosen na projekt Družbeno odgovoren delodajalec, ker se kot podjetje zavedamo, kaj pomeni imeti dobro kadrovsko strukturo, kaj pomeni imeti dober tim, in v tem trenutku mislim, da je to največja vrednota. Smo pa zelo ponosni, da smo bili nominirani za Zlato nit. Hvaležen sem tudi sodelavcem, da to prepoznavajo, ker so oni pripravili anketo in poskrbeli za nominacijo. Če lahko povem primerjavo: župan Velenja, Peter Dermol, ima najbolj zeleno mesto v Sloveniji, jaz pa lahko rečem, da imam najboljši tim na svetu,« ponosno odgovarja.
Pri delu s kadri vneto spodbujajo medgeneracijsko sodelovanje. Kako? »Vključujemo, iščemo rešitve, načine sodelovanja, poskušamo organizirati primerna delovna mesta, zelo se prilagajamo. Morda je to lažje v našem timu, v katerem nas je zdaj 23, kakor v večjih podjetjih z več sto ali celo tisoč zaposlenimi. A dobra energija, sinergija je ena najboljših,« pravi Sijarto.
»Kar interno komuniciramo, eksterno oddajamo.«
Tako pa komentira, kaj je najpomembneje za dober tim. »To sta stik in odnos. Podobne sinergijske učinke opažamo pri naših kupcih in partnerjih.«
Vse to jim uspeva tudi s tem, da se udeležujejo aktualnih konferenc, spremljajo trende v svetu, poleg tega pa »pogosto povprašamo sodelavce, kje vidijo priložnosti. To pomeni, da so vsi vključeni v vsak izziv.«
Kot še pravi direktor Makoma, so v tem trenutku kadrovsko polno zasedeni in nimajo potreb po novih kadrih. S svojimi izdelki in storitvami so prisotni po vsej Sloveniji, bi si pa želeli okrepiti prisotnost v Šaleški dolini. »Razmišljamo tudi o drugih trgih, predvsem ciljamo na trge bivše Jugoslavije,« pravi Sijarto.
Nov standard higiene
O strankah odkrito pove, da so zelo zahtevne, a da tudi Makom postavlja nov standard na področju higiene in čiščenja in stranke k temu spodbuja. Tako se učijo drug od drugega.
»Zelo popularna oz. zelo pomembna je robotizacija čiščenja. Prav na tem področju zdaj največ delujemo, ozaveščamo stranke, delamo izračune, kako prihraniti. Gre namreč za ključni moment, ker na področju čiščenja manjka ogromno delovne sile,« poudarja direktor. V 50 odstotkih njihove stranke prihajajo iz javnega sektorja, zatem pa sta najmočnejši dejavnosti industrija in turizem.
In znova povratek k zelenemu. Sijarto poudari, da so njihova čistila zelo zelena. »Že 10 let zavzeto spremljamo trende in v našo produktno grupo uvrščamo zelene izdelke. Pridobili smo sredstva za projekt Trajnostni razvoj podjetja, na kar smo zelo ponosni. Zakaj? Manjša podjetja se včasih spopadamo z izzivi, tudi kadrovskimi, ko hočemo postaviti neko trajnostno strategijo. S tem projektom bomo dobili mentorja, ki nam bo pomagal postaviti novo zgodbo, da bomo znali navzven komunicirati to, kar smo navznoter, da bomo znali povedati korektno zgodbo. Zgodbo, ki jo živimo, tudi prodajamo,« sklene Sijarto.