Šolsko leto je že v polnem teku, kar pomeni, da so se učitelji in učenci, dijaki že »sprostili« in osvojili rutino, a imajo hkrati pred seboj veliko izzivov in načrtovanih projektov. Ena od pomembnih priložnosti je bil pretekli petek dogodek v Rdeči dvorani, poimenovan Priložnosti Saša, ki sta ga s podporo soorganizatorjev organizirala Andragoški zavod Ljudska univerza Velenje in Razvojna agencija Saša regije. Dogodek je povezal svet izobraževanja in zaposlitve ter ponudil prostor za delavnice in izmenjavo idej o prihodnosti izobraževalnih programov.
Direktor Šolskega centra Velenje Janko Pogorelčnik je izpostavil, da takšni dogodki predstavljajo pomemben korak na poti k temu, kako združiti izobraževanje s potrebami trga dela. »V naših delavnicah smo predstavili, kako si šole ŠCV s svojimi izobraževalnimi programi predstavljajo prehod iz sedanjosti v prihodnost,« je povedal. Po njegovem mnenju je treba poudariti, da poklici prihodnosti nastajajo že danes. »Te poklice gradimo že v sedanjosti, a pot do te prihodnosti ni enosmerna.«
Dijaki in študenti se oblikujejo za prihodnost
Poleg tega se na ŠCV pripravljajo tudi na prijave, delo in predstavitev raziskovalnih nalog, ki jih bodo dijaki predstavili spomladi. »Šolsko leto je polno dejavnosti in projektov, vse do 20. decembra bomo intenzivno delali, potem pa se bo zaradi prazničnega obdobja malo sprostilo,« je dodal Pogorelčnik.
Pomembno je tudi dejstvo, da dogajanje v izobraževalnih ustanovah močno vpliva na širše okolje, vključno s podjetji. »Kljub temu se zavedamo, da kadrovske potrebe v podjetjih še vedno naraščajo. Potreba po izobraženih dijakih in študentih je izjemno velika, kar le potrjuje pomen vseživljenjskega učenja. Naši dijaki in študenti se oblikujejo za prihodnost, a to ni enkraten postopek. Gre za proces, ki ga v šoli zelo dobro razumemo. Sodelovanje med šolami in okoljem je danes bolj kot kdajkoli ključno za uspeh mladih v prihodnosti. Mnenje, da so šole edine odgovorne za usmerjanje mladih, že zdavnaj ne velja več. Danes je pomembno, da se šole, podjetja in širša skupnost povežejo, da skupaj pripravimo mlade na izzive, ki jih čakajo tako v poklicnem kot tudi v zasebnem življenju,« je poudaril Pogorelčnik.
Učitelji in predavatelji iz lokalnega okolja
»Naši učitelji, predavatelji in strokovni sodelavci prihajajo predvsem iz našega ožjega in širšega lokalnega okolja, kar omogoča tesno povezanost šol z lokalnimi potrebami in tradicijo. Zavedamo pa se, da se izobraževalni proces ne konča zgolj z lokalnimi viri. V višješolskem izobraževanju, na primer, sodelujemo z različnimi pogodbenimi partnerji, kar omogoča, da študenti pridobijo znanje od priznanih strokovnjakov z različnih področij. V nekaterih specifičnih programih, kot so umetniški, glasbeni in likovni, se kdaj pojavljajo tudi predavatelji iz širše regije pa tudi iz drugih delov Slovenije. Skrb za kadre je v šolah, podobno kot v podjetjih, izjemno pomembna.«
Da bi zagotovili kakovostno izobraževanje ter strokovno rast učiteljev in predavateljev, morajo nenehno vlagati v njihov razvoj, izobraževanje in usposabljanje. To pa ni enostaven proces, saj se svet hitro spreminja in izobraževalni sistem mora slediti tem spremembam, da bi ostal relevanten in učinkovit. Veseli so, da imajo v lokalnem okolju toliko izkušenih in predanih strokovnjakov, ki pripomorejo k uspešnemu izobraževalnemu procesu.