Za voznike je začela veljati administrativna zima – to je obdobje, ko zakonodajalec zahteva zimsko obutev na vozilih (pri tem sicer velja nekaj izjem). Pri nas boste tako morali za čas od 15. novembra do 15. marca vozilo preobuti v pnevmatike z dodatno oznako M+S, želijo vse voznike spomniti pri Agenciji za varnost prometa.
Prve ledeno mrzle noči in pobeljeni vrhovi so torej znak, da je treba imeti v mislih tudi letnemu času ustrezne pnevmatike za vozilo. V Sloveniji zakon tako voznikom nalaga, da svoje vozilo opremijo s pnevmatikami z dodatno oznako M+S, s kratico torej, ki označuje zimsko pnevmatiko.
Toda pozor – v nekaterih evropskih državah so že sprejeli strožje zakone, kjer samo oznaka M+S ni dovolj. V Nemčiji, na primer, morajo imeti zimske pnevmatike na bočnici vtisnjen še simbol triglave gore s snežinko (oznaka 3PMSF), kar velja za pravo zimsko pnevmatiko, ki se na snegu in ledu, torej v zahtevnejših zimskih razmerah, obnese bolje kot omenjena 'stara' ali klasična oznaka.
Dve izjemi, a vreme ima svoja pravila
Če sodite med tiste, ki se redko odpravite na cesto, pa še to le v urbanem okolju, vam zakon dovoljuje tudi uporabo letnih pnevmatik, pod pogojem, da imate zraven tudi ustrezne verige za pogonski par koles (oziroma za eno os v primeru štirikolesnega pogona).
Druga izjema govori o priobalnem območju, kjer so letne pnevmatike (z minimalno globino profila 3 mm) dovolj.
Seveda pa se vremenske razmere ne ozirajo na administrativno določeno zimo, zato je treba ravnati vremenskim napovedim in voznim navadam primerno. Za tiste, ki vozite v više ležečih predelih, ki ste pogosto na cesti, je smiselna pravočasna menjava, celo pred omenjenim datumom, če napoved grozi s poslabšanjem. Kajti zimska oprema je obvezna tudi izven omenjenega obdobja – če to razmere zahtevajo (in se sneg prijema na cestišče).
Če pa vozite manj in je napovedana topla in suha jesen, lahko z menjavo počakate – pod pogojem, da so na vozilu kvalitetne letne pnevmatike z ustrezno globino profila (minimalno 3 mm, priporočeno pa več).
Pred menjavo seveda preverite kvaliteto starih pnevmatik, predvsem pa globino profila (ta mora biti najmanj 3 mm) in seveda splošno obrabo tekalne površine (tudi če v trenutku premontaže globina še ustreza, čez mesec dni morda ne bo več). Obraba vam lahko razkrije tudi nepravilnost pri polnilnem tlaku ali celo nastavitvi geometrije podvozja. Pri tem svetujemo pomoč profesionalnega vulkanizerja, ki vam bo svetoval tudi pri morebitnem nakupu novih pnevmatik in pravilnem skladiščenju letnih. Najbolj praktično in tudi 'zdravo' za pnevmatike je skladiščenju prepustiti vulkanizerju, če takšno storitev ponuja.
Starost pnevmatik
To je zagotovo eden ključnih dejavnikov pri izbiri in odločitvi o nakupu novih. Proizvajalci v glavnem trdijo, da naj bi ustrezno skladiščena in vožena pnevmatika omogočala ustrezno kvaliteto (če temu ustreza tudi globina profila) vsaj sedem do osem let.
Starost, ko pnevmatika ni več primerna za varno rabo, pa je deset let. V tem času pride do sprememb v sestavinah gumene zmesi, predvsem pa iz nje izhlapi večina tako imenovanih mehčalcev, ki skrbijo za elastičnost in prilagodljivost podlagi. Starost pnevmatike lahko preverite na bočnici, kjer štirimestna številka označuje teden in leto izdelave (npr. 2224 – 22. teden leta 2024).