Prostorska stiska na OŠ MPT, starši četrtošolcev na vkopih

Tomšičeva cesta

Na Osnovni šoli Mihe Pintarja Toleda (OŠ MPT) je v letošnjem letu za razred več prvošolcev. To bi bil vzpodbuden podatek, če se šola ne bi srečevala s prostorsko stisko in četrtošolce prestavila v prostore glasbene šole, malico na Osnovno šolo Antona Aškerca, kosilo pa nazaj na matično šolo. Vmes čaka četrtošolce precej hoje po ulicah in ob prometnih cestah v Velenju, zato je med starši precej nejevolje.

Župan nad situacijo presenečen

Situacija je župana Mestne občine Velenje Petra Dermola presenetila. Kot pravi, je vpis na to šolo nadpovprečen v primerjavi z ostalimi osnovnimi šolami v Velenju, naloga ravnatelja in ostalih služb pa je, da temu primerno poiščejo rešitve. Sam z ravnateljem še ni govoril, bodo pa občinske strokovne službe opravile analize in razgovore za pripravo ocene, kaj se na tej šoli dogaja.

Če bo treba, bodo spremenili odlok

Župan dodaja še, da bi morebiti lahko s spremembo odlokov zagotovili, da se tovrstne stvari ne bi več ponavljale. Takoj ko bo trenutna situacija razrešena, bodo skupaj s strokovnimi službami pogledali obstoječi odlok in ga, če bo to smiselno, ustrezno popravili. Trenutno pa sam ocenjuje, da je žogica na ravnateljevem igrišču.

Ravnatelj pojasnjuje in išče optimalne rešitve

Ravnatelj šole Sebastjan Kukovec izpostavlja, da je z letošnjim letom vpis na šolo večji in je glede na normative prostorska stiska zares velika. Situacija je bila predvidena in napovedana in je do nje tudi prišlo. Najprej so želeli prestaviti 5. razrede, kjer bi bil v času menjave učiteljev prisoten razrednik, vendar urnik glasbene šole tega ni omogočal, zato so pričeli z načrti za prestavitev četrtošolcev. Skušali bodo rešiti vsa odprta vprašanja, ki do začetka šolskega leta najbrž še ne bodo razrešena, vendar bodo poskrbeli, da bo za njihove učence situacija optimalna. Rešitev v zvezi z malico bi lahko bila organizacija v razredu za četrtošolce, kosilo pa bi bilo na matični šoli. Do tja bi učenci prišli peš skupaj z učiteljem in spremljevalcem, kot je to predvideno v normativih, deloma tudi z namenom, da bi vsaj del časa preživeli na matični šoli in se ne bi počutili odrinjene. Na očitke, da so za prostorsko stisko vedeli že februarja, najkasneje pa junija, odgovarja, da so vedeli za 1. razrede, niso pa mogli predvideti, koliko bo prepisov otrok, ki pridejo živeti v njihov okoliš, in teh je v 5. razredu za cel dodatni razred. Ravnatelj še pojasnjuje, da sta bila o dogajanju obveščena tako Svet šole kot Svet staršev ter Urad za negospodarske dejavnosti na MOV.

Starši razočarani, otroci bodo prikrajšani

Starši pravijo, da so razočarani nad načinom obveščanja, saj jih je ravnatelj o tem obvestil deset dni pred pričetkom pouka zgolj preko elektronske pošte, z obvestilom o spremembi lokacije in ureditvi šolanja za 4. razrede. Želijo strokovne argumente in jasna pojasnila o varnosti, pogojih dela in logistiki. Preko predstavnikov razredov so zahtevali sestanek z ravnateljem in predstavniki MOV, na katerem so pričakovali pojasnila in prilagoditev omenjene odločitve. Sestanek je bil sklican za ta torek zvečer, po njem pa so starši ugotovili, da so postavljeni pred dejstvo in da MPT nima dolgotrajne rešitve za prostorsko stisko. Pravijo, da bodo na žalost na koncu prikrajšani otroci in se ob enem sprašujejo, kje je tu občina? Menijo namreč, da samo sprememba odloka za generacijo otrok ne bo zadostna rešitev. Selile naj bi se namreč tudi naslednje generacije. Obžalujejo na podlagi analiz postavljeno dejstvo, da se najbolj pomemben del šole odvija na hodnikih, v igri v atriju in v spoznavanju vrstnikov vseh generacij. Ob tem so izrazili skrb, da bo sprememba lokacije izven matične šole vplivala nanje, da bodo zaradi tega manj uspešni in da bo sprememba celo vplivala na njihovo veselje do obiskovanja šole. Šola ni samo zagotavljanje mize in učbenika, razočarano sklenejo.