Pri gradnji 3. razvojne osi (3.RO)med Velenjem in Slovenj Gradcem, ki naj bi po izjavah pristojnih potekala nemoteno, prihaja do zamude. Še pred pol leta so pristojni s predsednikom uprave Dars-a mag. Davidom Skornškom na čelu, zagotavljali, da bo gradbišče viadukta Jenina zgrajeno v roku. Mesec in pol po predvidenem roku, gradbišče še zdaleč ni končano. Kot so nam pojasnili na Darsu, je izvajalec gradbenih del na naročnika naslovil predlog podaljšanja pogodbenega roka, v katerem se sklicuje na nastale okoliščine, ki so vplivale na trajanje gradbenih del, na katere ni imel vpliva. Med glavnimi razlogi za odstopanje od pogodbenega roka izvajalec navaja neugodne vremenske razmere in angažiranje na prizadetih območjih ob lanskem poplavnem dogodku.
Izvajalec se sklicuje na lanske poplave
Kljub temu da izrazitih nevšečnosti na območju gradbišča Jenina ni bilo zaznati, se po neuradnih podatkih izvajalec sklicuje na poplavljenost območja, sprožil pa naj bi se tudi plaz. Poškodovanih naj bi bilo več gradbiščnih poti, za nekaj časa pa je bila onemogočena dobava betona iz betonarne in dostava določenih resursov za gradnjo.
Zamuda pri dokončanju gradbišča pomeni kršitev pogodbe, za katero so predvideni penali oziroma denarna kazen za vsak dan zamude, ki se jim izvajalci gradbenih del poizkušajo izogniti. Na Darsu pravijo, da je zahtevek za podaljšanje pogodbenega roka v pregledu.
Zanimivo pri tem je, da so pristojni še 21. maja letos na Prevaljah zatrjevali, da bodo dela na gradbišču končana skladno s predvidenimi roki in ni bilo niti najmanjšega pomisleka o tem, da bi lahko kateri od izgovorov podaljšal čas gradnje viadukta Jenina, zato bo odločitev Darsa še posebej zanimiva.
Spomnimo tudi, da je gradbišče ob pompoznem odprtju samevalo približno šest mesecev, na kar so opozarjali tudi domačini, ki so fotodokumentirali stanje. Polletno nedejavnost na gradbišču na Darsu opravičujejo s prestavitvijo plinovoda. »Zaradi potreb po zagotavljanju neprekinjene dobave plina v Železarni Ravne so bila dela na gradbišču prilagojena edinemu možnemu terminu za izvedbo prevezave plinovoda,« dodajajo na Darsu.
3. razvojna os rezervirana za domače gradbince
Po poročanju portala Necenzurirano, naj bi bili razpisi za izvajalce gradbenih del pripravljeni predvsem za domače gradbince, zaradi česar sta dva turška gradbinca podala pritožbo. Zanimivo, da eden teh gradbincev ni dobil priznane sposobnosti gradnje tunela na 3. razvojni osi, čeprav gradi trenutno največji infrastrukturni projekt pri nas – drugo cev predora Karavanke. Na Darsu sicer zatrjujejo, da zaradi pritožb in revizij ne pričakujejo dodatnih zamud na časovnici gradnje 3.RO, saj da na tem odseku tako ali tako še ni pridobljeno gradbeno dovoljenje.
Kako kaže z gradbenimi dovoljenji?
Predsednik uprave Darsa je 21. maja na sestanku na Prevaljah ob prisotnosti ministrice Alenke Bratušek zagotavljal, da bodo v drugi polovici leta pridobljena vsa potreba gradbena dovoljenja za gradnjo 3.RO na trasi med Velenjem in Slovenj Gradcem. Na Darsu so le skopo odgovorili, da intenzivno izvajajo aktivnosti, da bodo ustrezna gradbena dovoljenja pridobljena do konca letošnjega leta.