Slovenci vedno več kolesarimo v službo

Polni zagona
Naš čas

Zaključek pobude Polni zagona kolesarimo v službo

 
V družbi je vedno bolj prisotno zavedanje, da je nujno spremeniti svoje potovalne navade. Pobudi kot sta Polni zagona kolesarimo v službo in akcija Manj kot dva zato aktivno spodbujata ljudi k ukrepanju, prav tako s tovrstnimi koraki spodbujamo spreminjamo navad. Letošnja izvedba pobude Polni zagona je glede na preteklo leto aktivirala dvakrat več kolesarjev kot lani jeseni, prav tako pa so kolesarili skoraj v polovici slovenskih občin. Že tretje leto pa se je začela tudi kampanja Manj kot dva, ki letos v ospredje postavlja vprašanji: kaj vse imamo v vsakdanjem življenju na dosegu dveh kilometrov in ali res moramo to pot opraviti z avtom. Polovica poti, ki jih opravimo z avtomobilom je namreč krajših od dveh kilometrov.

Polni zagona kolesarimo v službo

Pred dnevi se je zaključila že tretja nacionalna pobuda Polni zagona kolesarimo v službo. Pobuda se je letos odvijala od 8. aprila do 26. maja in spodbujala kolesarjenje na delo, namesto vsakodnevne vožnje z avtomobilom. Še dodatno pa je v ospredje postavila delodajalce in tudi ekipno sodelovanje. V sedmih tednih izziva se je na spletni strani Polni zagona aktiviralo več kot dva tisoč udeležencev. To je kar dvakrat več kot lani v jesenskem delu akcije. Prijavljeni kolesarji so vsakodnevno vožnjo z avtomobilom zamenjali za kolo in se zagnali v nov dan z manj stresa in več energije. Prijavljeni kolesarji so prekolesarili 236.742 km (skoraj šestkraten obseg Zemlje okoli ekvatorja) in prihranili 37 ton CO2, kolikor jih v enem letu absorbira 743 odraslih dreves. Udeleženci, ki so kolesarili, prihajajo iz kar 104 slovenskih občin, kar je 14 odstotkov več kot v jesenskem delu pobude.

V izziv se je prijavilo kar 55 zaposlovalcev

Posebnost letošnje pobude Polni zagona kolesarimo v službo je bila tudi aktivacija zaposlovalcev. V sedmih tednih se je akciji pridružilo 55 delodajalcev z vse Slovenije, svoje zaposlene pa so skozi različne komunikacijske kanale spodbujali h kolesarjenju na delu. Nekateri med njimi so uvedli celo praktične nagrade za zaposlene. Podjetja, ki so se pridružila izzivu, so organizatorji pobude dodatno izpostavili na družbenih omrežjih, omenjeni pa so tudi na uradni spletni strani projekta.

Za manj kot dva je avto doma

Na odločitve o izbiri prevoznega sredstva vplivajo številni razlogi. Mnogi se odločajo za prevoz z avtomobilom zato, ker so prepričani, da je to najhitreje in najbolj praktično. A izkušnje kažejo, da na krajše razdalje avtomobil ni vedno najboljša izbira. "Nekateri posamezniki ne morejo na pot brez avtomobila zaradi različnih življenjskih situacij, oziroma jim to onemogoča geografska lega. Vsekakor pa si želimo, da tisti, ki lahko, za opravljanje kratkih poti, avto pustijo doma," je ob kampanji povedala Nela Halilović iz IPoP – Inštituta za politike prostora.