Želja po otrocih
Ko je Baby Center povprašal, ali si anketiranci želijo otroke, jih je 63 % odgovorilo z “da, nujno”, nekaj manj kot četrtina pa z “morda, enkrat”. Dobra novica je, da si le slaba dva odstotka otrok ne želi, 11 % pa še išče jasnost. Zanimivo je, da približno enak odstotek (45 %) vprašanih starševstvo načrtuje pred tridesetim letom ali pa med 30. in 35. letom. Tisti, ki odlagajo starševstvo po teh letih, o tej vlogi še niso prepričani.
Strahovi, ki odsevajo globalno negotovost
Med glavnimi pomisleki izstopa skrb za svet, v katerega bi pripeljali otroka – to skrbi 48 % vprašanih. Podnebne spremembe, politična nihanja, hitri tehnološki premiki in družbena razhajanja se zdijo zanje osebni izziv, ne le medijski fenomen. Za 20 % je največja preizkušnja ohranjanje ravnotežja med kariero in družino, 17 % jih skrbi izguba osebne svobode, 14 % pa se najbolj boji finančnega bremena, ki ga prinaša starševstvo.
Zanimivo, tehnologija (pogosto obravnavana kot dvorezen meč) ni glavni sovražnik starševstva. Kar 54 % vprašanih pravi, da jih digitalna doba ne odvrača od družine, 13 % pa priznava, da jih premisleki o tehnologiji vseeno malce zadržujejo. Dobra tretjina (33 %) o vplivu tehnologije na družinsko življenje ni razmišljalo, kar nakazuje, da bo prav to področje eden ključnih izzivov prihodnjih let.
Kaj pomeni biti “dober starš” po mnenju generacije Z?
Starševstvo ni več zgolj zagotavljanje osnovnih potreb, zanima jih predvsem čustvena podpora. V anketi je ta vrednota prejela največ glasov. Nadaljujejo z željo po vzgoji, ki odraža osebne vrednote in promovira samostojno mišljenje. Finančna stabilnost, dajanje svobode in tudi tehnološka pismenost so sicer del idealne slike, a mladi poudarjajo, da so čustvena vez in pristna interakcija pravzaprav temelj.
Od vpogleda k dejanjem
Zbrane ugotovitve so za Baby Center dragocen vpogled v misli prihodnjih generacij staršev. Namen ankete ni bil kritika ali pritisk, ampak ustvarjanje temeljev za resnično podporo. Baby Center sedaj razmišlja o konkretnih rešitvah: od izobraževalnih vsebin in spletnih forumov, prek fleksibilnih rešitev za varstvo otrok, do partnerstev z lokalnimi skupnostmi, ki mladim omogočajo varnejše in stimulativnejše okolje za družinsko življenje.