Pogrebna dejavnost v izvedbi Komunalnega podjetja Velenje

Pokopališčev Šmartnem ob Paki
Naš čas

Šmartno ob Paki – Poročali smo že, da sta maja letos Občina Šmartno ob Paki in Komunalno podjetje Velenje (KPV) podpisala pogodbo, na podlagi katere od junija naprej pogrebno dejavnost na dveh pokopališčih v lokalni skupnosti izvaja omenjeno javno podjetje. Ker je odločitev med nekaterimi občani povzročila nekaj nejasnosti, smo se za pojasnila obrnili na šmarško občinsko upravo.

»S pogodbo se je KPV zavezalo k zagotavljanju 24–urne dežurne službe na območju celotne občine Šmartno ob Paki. Dežurna služba, ki je javna gospodarska služba, obsega vsak prevoz od kraja smrti do hladilnih prostorov izvajalca javne službe ali zdravstvenega zavoda zaradi obdukcije, odvzema organov ali drugih postopkov na pokojniku, in nato do hladilnih prostorov izvajalca, vključujoč njihovo uporabo. Sodelavci KPV poskrbijo tudi za pripravo in izvedbo pogreba, sestavo osmrtnice, ureditev mrliške vežice, postavitev ozvočenja in prisotnost zastavonoš,« so pojasnili. Dodali so tudi, da se lahko z omenjeno pogrebno službo občanke in občani dogovorijo še za storitve prevoza, pripravo in upepelitev pokojnika ter za ureditev vse potrebne pogrebne dokumentacije, kar pa so tržne pogrebne storitve.

S prenosom pogrebne dejavnosti na KPV je občina nanj prenesla tudi skrb za vso opremo, ki je potrebna za opravljanje pogrebne dejavnosti. V KPV so jim zagotovili, da so njihove storitve na področju pogrebne in pokopališke dejavnosti kakovostne, dostopne ter cenovno povsem primerljive z drugimi ponudniki.

Pogrebi na obeh pokopališčih, s katerima upravlja občina (Šmartno ob Paki in Gorenje), seveda še naprej potekajo v skladu z vsemi državnimi predpisi in Odlokom o pokopališkem redu v lokalni skupnosti, ki je bil sprejet leta 2021. Občina še naprej skrbi tudi za oddajanje grobov v najem ter za urejenost in vzdrževanje pokopališč. Občina je tudi tista, ki edina lahko izda soglasje za kakršenkoli poseg na območju pokopališča, ter odda v najem pokopališke objekte.