Žan Žolger iz Šmartna pri Slovenj Gradcu je na samostojno podjetniško pot stopil pred tremi leti, ko je od svoje mame, cvetličarke s 30-letnim stažem, prevzel že utečen družinski posel, cvetličarno. Stopil je v kar velike čevlje, izobražen je bil na čisto drugem področju. Po izobrazbi je sicer okoljevarstvenik, brez predhodnega znanja iz cvetličarstva, kljub temu pa se je posla lotil zelo resno in, kot je povedal, je strast do cvetja oziroma ustvarjanja z njim začutil takoj, ko je stopil na samostojno pot.
Začelo se je učenje
»Hitro sem ugotovil, da strast in močna želja po ustvarjanju ne bosta dovolj, zato sem se takoj po zagonu podjetja odpravil na evropsko prvenstvo v Katovice na Poljsko, kjer sem imel možnost spoznati profesionalne cvetličarje iz vse Evrope in iz prve roke spoznati, kako se kreacij z rožami pravilno in najbolje lotiti. S tamkajšnjimi umetniki imam pozitivne izkušnje, veliko sem se naučil, pridobil nekaj kontaktov dobaviteljev, najbolj pa me veseli, da smo še vedno v stikih in jih lahko vedno povprašam za nasvet.«
Po prihodu s Poljske se je resno delo šele začelo, začetek je bil zelo težak in naporen. »Moji prvi šopki niso bili primerni niti za objavo na socialnih omrežjih, zato sem se veliko učil, pomembno pa je v izdelek vložiti še veliko časa, volje, ideje in ustvarjalnosti.«
Ob rasti podjetja in naraščanju naročil je razmišljal tudi o širitvi cvetličarne, tista ob pokopališču v Šmartnem pri Slovenj Gradcu je hitro postala premajhna. Tako se je preselil v trgovski center, kjer ima cvetličarno Flora. Ponudbi cvetja je dodal tudi darila in storitev zavijanja daril ter dostavo cvetja oz. šopkov po vsej Sloveniji. Poleg domačega cvetje naroča iz tujine, z Nizozemske, iz Italije in nekaj iz Ekvadorja.
O floristiki in letošnjem trendu
»Floristika mi je v veliko zadovoljstvo in izbral sem jo zato, ker lahko delaš izven okvirjev, lahko si drzen, po svojem stilu postaneš hitro prepoznaven, če malo izstopaš. Zase mislim, da izstopam po tem, da je vsaka moja kreacija unikatna, vsak šopek je poseben za vsako stranko, ne prisegam na klasične šopke,« pravi Žan.
O letošnjem trendu za šopke pravi, da bomo videli veliko rjave barve, nežne odtenke smetane, bež, vse do olivno zelene in šopke naravnih, razgibanih oblik. »Sicer pa pravilo manj je več drži. Menim, da lahko večkrat večji efekt s cvetjem dosežemo z minimalizmom. Na pohodu je tudi nov trend, ki še ni zelo prepoznaven, to so šopki z dodatki sadja in tudi zelenjave, poleg cvetja pa stranke še vedno rade naročijo šopke iz pralinejev, čokolade, bankovcev itd.«
Cvetje za mamice
Največ cvetja dostavlja v SB Slovenj Gradec novopečenim mamicam in tudi na druge oddelke. »Ko pridejo novopečeni očetje po šopek, mi vedno skoraj v celoti prepustijo izbiro in svobodo pri ustvarjanju. Za porodnišnico niso primerni preveliki šopki pa tudi ne vse rezano cvetje, kot so npr. lilije,« pove Žan.
Pred dvema letoma je pridobil tudi certifikat za organizacijo porok in dogodkov, kar vključuje vse od vabil do aranžiranja prostorov, pri tem pa upošteva želje in zahteve mladoporočencev ter jim tudi svetuje.
Vsega seveda ne more opraviti sam, zato ima enega zaposlenega, a ob tem poudari, da je težko dobiti primeren kader, saj, kot pravi, večina gleda le na denar, manj pa ima znanja ter še manj kreativnosti in želje po učenju.
Nasvet mladim bodočim podjetnikom
»Ker sem sam šel skozi vrata težkega začetka poslovne poti, lahko mladim svetujem, naj kar gredo v to, kar si želijo, a morajo močno zaupati sebi in svoji storitvi. Ko greš na svojo pot, moraš računati na pluse in minuse. Ko si sam svoj šef in se trudiš postaviti posel na neko raven, prostega časa, vsaj na začetku, ni, tu pa je še rizik trga. Na začetku vložek in stroški močno presegajo višino prihodka, a se po določenem času in trudu začne krivulja vzpenjati. V samostojnem poslu te čaka tudi veliko odrekanj, hitro spoznaš, kje in pri kom imaš podporo. A če nekaj opravljaš z veseljem in s strastjo, nič ni težko,« še doda florist Žan Žolger.