Bolnišnica Topolšica je kot prva bolnišnica v Sloveniji pridobila certifikat kakovosti po mednarodnem standardu za zdravstvo, ki je izšel lani. »Trije presojevalci so dva dni presojevali in ocenjevali postopke v bolnišnici ter nam na koncu podali ustno poročilo, v katerem zagotavljajo, da smo skladni s standardom ISO 7101/2023 za zdravstvo. Potrdilo oziroma certifikat, listino pa bomo prejeli v prihodnjih tednih,« je povedala vodja kakovosti mag. Brigita Putar. Ob tem je pojasnila, da je v zdravstvu že pred leti obstajal standard, ki pa je bil ameriškega porekla. Bolnišnica Topolšica je bila akreditirana in certificirana tudi po njem. »A ta standard se ni toliko nanašal na evropski sistem zdravstva in je vseboval nekaj zelo rigoroznih zahtev, predvsem v zvezi s kriznimi situacijami nasilja z orožjem tudi v zdravstvu. Poleg tega v sistemu zdravstva v ZDA v bolnišničnih odborih sodelujejo občani, uporabniki, lokalna skupnost in druge organizacije. Glede na to, da tam vsak posameznik iz svojega žepa plača zdravstveno storitev, odbori pregledujejo, če so bili pacienti pravilno sprejeti na zdravljenje in so prejeli storitev za pravo ceno,« je pojasnila Putar.
Evropski standard v zdravstvu gleda naprej
Katere procese so torej presojevalci pregledali v Bolnišnici Topolšica?
»Standard ISO 7101 so pripravili evropski strokovnjaki in se ukvarja z izzivi prihodnosti. Kam odlagamo odpadke in kako ravnamo z njimi, daje nam pobude, kako lahko izboljšamo procese in postanemo manj potrošni. Nanaša se tudi na podnebne spremembe, na globalni nivo, opredeliti moramo okoljska tveganja. Naša bolnišnica leži ob gozdu in ko je bil, recimo, pred leti žled, se je nekaj smrek podrlo in so zaprle cesto. Ob lanskih poplavah sta se za in pod bolnišnico vsula plaza.
Poleg tega se standard res osredotoča na paciente, na njihovo varnost, dobro obravnavo in izkušnje. Ne samo tako, da jih anketiramo, kar smo delali do zdaj in dobili povratne informacije ter pripravili na osnovi tega določene ukrepe, ampak da paciente, obiskovalce oziroma svojce čim bolj vključujemo v obravnave oziroma se jim približamo in stopimo v kontakt z neposrednimi pogovori, okroglimi mizami, s posvetovanji.
Del standarda, ki se nanaša na zaposlene, poudarja varnost in zdravje pri delu,« razloži novosti standarda mag. Putar.
Dodaja, da jih čaka veliko dela in da so že ob uvajanju standarda prepoznali, kje vse lahko še izboljšajo. Standard je sicer zastavljen široko, a so znotraj vsake točke možne izboljšave tako v bolnišnici kot v okolju.
»Ena od točk so tudi podporne službe, torej kuhinja, pralnica – mi imamo še vedno svojo pralnico – enota vzdrževanja pa laboratorij in lekarna, kjer so povsod možne izboljšave. Vsa področja se osredotočajo na tveganje, da delujemo proaktivno, da prepoznamo tveganje, ga poskušamo preprečiti oziroma si zadamo ukrepe.«
Imajo več kot 30 presojevalcev
Certifikat bo izdan za triletno obdobje, vsako leto pa bo potekala presoja. Ob tem so izobrazili tudi notranje presojevalce. »Letos smo ekipo razširili in imamo več kot 30 notranjih presojevalcev oziroma, kot se reče po novem standardu, notranjo revizijo. Vsak vodja enote, oddelka, ambulante mora biti usposobljen notranji presojevalec, jaz pa sem kot presojevalka in vodja kakovosti tudi usposobljena zunanja presojevalka,« še pove Brigita Putar ter hkrati poudari, da proces notranjih izboljšav teče ves čas preko skrbnikov kakovosti. »Imamo tudi aplikacijo Top predlog, v katero lahko zaposleni sporočajo, kje vidijo možnosti za izboljšave, jih predlagajo, in če ne predstavljajo večjih finančnih vložkov, take pametne predloge uresničimo in nagradimo zaposlenega z manjšo pozornostjo.«