Ko sedemo za mizo, moramo znati ceniti vse na njej

Zaključek projekta Manj je več
Naš čas

OŠ Karla Destovnika - Kajuha Šoštanj izjemno uspešna v projektu Manj je več – Otroci se učijo kreativnega pristopa k zmanjšanju zavržene hrane

Šoštanj, 16. oktobra – Na Osnovni šoli Karla Destovnika - Kajuha je potekal zaključni dogodek projekta Manj je več, ki celovito obravnava različne vidike varovanja okolja in trajnostnega razvoja. Njegov namen je zmanjšati plastične odpadke in spodbujati njihovo ponovno uporabo, hkrati pa prilagoditi kmetijstvo podnebnim spremembam ter zagotavljati trajnostno proizvodnjo in predelavo hrane. Poudarek je tudi na zmanjševanju količine zavržene hrane in izboljšanju prehranske varnosti. Naslov projekta je simboličen in nosi več pomembnih sporočil: manj plastičnih odpadkov in več kompostnikov za gospodinjstva, manj odpadne hrane in večja kakovost hrane, manj obdelave tal s težkimi stroji in več vezave CO2 v tla, kar prispeva k zmanjšanju toplogrednih plinov in k boljši kakovosti življenja.

Projekt, namenjen življenju

Ravnateljica mag. Majda Zaveršnik Puc je poudarila, da je cilj projekta Manj je več ozaveščati o pomembnosti pravilnega ravnanja z ostanki hrane. »Takšni projekti so izredno pomembni, saj ozaveščajo o tem, da hrane ne smemo zavreči in da moramo čim bolj izkoristiti vse izdelke. Gre za projekte, ki so namenjeni življenju – ne le količini stvari, ki jih imamo, ampak tudi kakovosti življenja, ki jo lahko dosežemo z manj.«

Poudarja tudi, kako pomembno je v teh projektih otrokom in širši skupnosti približati vrednote medsebojnega sodelovanja, spoštovanja narave in ljudi, ki pridelujejo hrano: »Ko sedemo za mizo, moramo znati ceniti vse, kar imamo, pa naj bo to le skromna prežgana juha. Bistvo je v tem, da uživamo v darovih narave in v spoštovanju do vsakega človeka, ki prispeva k temu.«
Zaključek projekta Manj je več so na šoli praznovali s posebnim dogodkom, ki se je odvil ravno na svetovni dan hrane. Ravnateljica je s ponosom izpostavila uspeh projekta in pozitivne odzive partnerjev ter dodala: »Naš zunanji učni prostor je odličen primer, kako lahko ideja zraste v nekaj uporabnega, saj danes že pridelujemo zelišča in zelenjavo, ki jo naši učenci s ponosom uporabljajo. Projekt je bil vsestransko uporaben in dejansko realiziran za življenje.