Erasmus+ – ena najboljših možnosti za mlade

Erasmus+
Naš čas

Šolski center Velenje od leta 2002 sodeluje v programih Erasmus+ – Vse rezultate kot učna gradiva ali končne izdelke prenašajo v vsakdanje delo v razredu

Velenje, 16. oktobra – V Šolskem centru Velenje že od leta 2002 sodelujejo v mednarodnih projektih s financiranjem Evropske unije v programu Erasmus+, ko se je Slovenija šele priključevala Evropski uniji. Gre za projekte mobilnosti dijakov, študentov in zaposlenih in sodelovalne projekte na različnih področjih, ki nato najdejo pot tudi v šolski sistem. Na dnevu programa Erasmus+ so v ŠCV pripravili predstavitve zgodovine tega sodelovanja, kako rezultate projektov vključujejo v učni proces, ter projekte, ki tečejo v tem šolskem letu oziroma jih še načrtujejo.

Direktor centra Janko Pogorelčnik je ob tem povedal, da v projekte vključujejo vse šole centra oziroma jih motivirajo, da se prijavljajo na različne projekte. »Prav tako je ideja, da se rezultati teh projektov, kolikor se le da, vključujejo v izobraževalni proces. Zelo pomembno je, da vse to dijaki vzamejo za svoje. In tudi vzamejo. Vsako leto se projektov mobilnosti udeleži okoli 60 dijakov, študentov in zaposlenih in zanimanje je vsako leto veliko. Prepričan sem, da je za mlade to ena najboljših možnosti, ki jim jih lahko ponudimo v času šolanja.« Poudaril je tudi druge prednosti programa in razlog, da EU takšne projekte podpira. »Da se mladi družijo, spoznavajo med seboj in različne kulture, načine življenja in razmišljanja. V tem času pridobijo vseživljenjske navezave, prijateljstva, in lahko v primeru sporov te zgladijo ali razumejo. Kljub vsej tehnologiji, ki nas povezuje tudi na daljave, je to le orodje za povezanost, pristni medčloveški stik pa največ velja,« poudari Pogorelčnik.

Tudi vodja EU projektov na šolskem centru Miran Papež ocenjuje, da so neprecenljiva izkušnja za vse udeležene, saj poleg novih znanj prinašajo tudi mednarodno sodelovanje, učenje jezika in drugih kultur: »Erasmus+ projekti nam prinašajo ogromno. V prvi vrsti so namenjeni osebnostni in strokovni rasti, hkrati pa krepimo timsko delo, sodelovalno mišljenje, ustvarjalno reševanje problemov in raziskovalno delo. Vse rezultate, bodisi učna gradiva bodisi končne izdelke, prenašamo v vsakdanje delo v razredu.«

Na Gimnaziji sodelujejo v projektu 6CLIPS (projekt o trajnostnem razvoju v bližnji okolici in kako zmanjšati učinke globalnega segrevanja na šoli), ki nam ga je predstavila Lucija Mihelak.

Na Šoli za strojništvo geotehniko in okolje so predstavili svoje delo pri projektu 3D-print (izdelali so nekaj 3D-modelov iz slovenske kulturne dediščine), ki ga je predstavljal Viljem Osojnik, ki nam je modele tudi pokazal.

Na Šoli za storitvene dejavnosti pričenjajo s projektom Štirje letni časi v ekološki kuhinji, v okviru katerega se ukvarjajo s pripravo ostankov iz kuhinje in uporabo manj uporabne zelenjave, s čimer so nam na koncu prireditve tudi postregli. Projekt je predstavila gospa Simona Pompe.

Na Elektro in računalniški šoli pa razvijajo nove trende v umetni inteligenci in njeni vpeljavi v srednješolske strokovne programe AIM@VET. Ta projekt sta predstavljala dr. Peter Peer in dr. Žiga Emeršič s FRI iz UL, kajti projekt bazira na sodelovanju med fakulteto in srednjo šolo, kar pomeni, da fakulteta pripravi vsebine za delo v razredu (v našem primeru iz vsebine računalniškega vida, medtem ko partnerji iz Španije pripravljajo vsebine iz robotike in partnerji iz Portugalske vsebine iz ambientalne inteligence).