Slovenija med najbolj prometno varnimi državami v EU

Število smrtnih žrtev v EU
Naš čas

V letu 2023 je na cestah EU umrlo 20.400 ljudi, kar pomeni 1 % manj kot leto prej, s 46 smrtnimi žrtvami na milijon prebivalcev. Tako kaže najnovejše Poročilo Evropske komisije za mobilnost in transport. Dolgoročno gledano je to 10-odstotno zmanjšanje v primerjavi z letom 2019. Kljub temu pa trenutni trend zmanjševanja še vedno zaostaja za ciljem EU, da bi do leta 2030 prepolovili število smrtnih žrtev na cestah.

Slovenija med najboljšimi!

Podoben trend je tako zaznati tudi med državami članicami, čeravno so razlike med njimi velike. V letu 2023 so Češka, Ciper, Poljska, Romunija in Finska zabeležile najnižje številke smrtnih žrtev na cestah doslej. Poljska je med letoma 2019 in 2023 zabeležila 35 % zmanjšanje, medtem ko se je število smrtnih žrtev na Irskem povečalo za 31 %. Vendar Poljska še vedno ostaja nad povprečjem EU po številu smrtnih žrtev na prebivalca, Irska pa pod njim. Državi z najvarnejšimi cestami sta Švedska (22 smrtnih žrtev na milijon prebivalcev) in Danska (26/milijon), najvišje stopnje smrtnosti pa so zabeležili v Bolgariji (82/milijon) in Romuniji (81/milijon).

Slovenija je v naboru držav članic EU lani med tistimi, ki so najbolj zmanjšale število smrtnih žrtev med letoma 2019 in 2023 na cestah, kar kaže na opazen dvig prometne varnosti pri nas. S četrtim mestom in kar 20-odstotnim zmanjšanjem smrti je Slovenija tako visoko na seznamu. Tudi številke za prvo polletje, ki so še začasne, so obetavne. Posebej za Slovenijo, ki je med najboljšimi, saj je število žrtev padlo za več kot 25 odstotkov, podoben rezultat so zabeležili le še še v Avstriji in Litvi.  

Hkrati je Slovenija tudi zmanjšala število smrtnih žrtev na cestah na milijon prebivalcev. S 39 smrtnimi žrtvami smo tako precej pod evropskim povprečjem, ki znaša 46 žrtev (2023).

EU si je leta 2018 postavila cilj, da do leta 2030 za 50 % zmanjša število smrtnih žrtev in huje poškodovanih. V marcu 2023 je Evropska komisija predstavila paket predlogov za izboljšanje varnosti v prometu, vključno z novimi zahtevami za vozniška dovoljenja in strožjim čezmejnim izvajanjem prometnih pravil.