Pomembno je verjeti vase ter biti zgled in navdih drugim

Alenka Herbst
Naš čas

Alenka Herbst je 1. junija prevzela mesto finančne direktorice podjetja BSH Hišni aparati Nazarje - Prva ženska na tem položaju v zgodovini BSH Slovenija

Kot je povedala Alenka, je bil prehod od vodenja kontrolinga v regiji vzhodnega Jadrana do nove pozicije, poln izzivov, s katerimi se je uspešno soočila. Največji izziv je bil v kratkem času spoznati tovarno in vse procese ter vzpostaviti stik z ljudmi.

Kako ste se soočili z izzivi?

»Že prej sem bila povezana s tovarno, tako da sem okvirno razumela dogajanje, želela pa sem čim prej pridobiti celotno sliko. Drugi izziv je bilo iskanje ravnovesja med prodajno organizacijo in tovarno. Prodajno organizacijo sicer dobro poznam, saj sem že 13 let v podjetju in sem bila v svoji prejšnji funkciji v vsakodnevnem kontaktu z regijo, ki vključuje deset držav. Naša regija je zelo zanimiva, a je tudi kompleksna. Tretji izziv je bila tranzicija, prehod iz prejšnjega oddelka, ki je še vedno potreboval mojo pomoč, saj tam še ni bilo dovolj ljudi za samostojno delo. Veliko informacij sem imela v glavi, zato sem stari oddelek še vedno podpirala. Prehod je trajal dlje, kot sem pričakovala, in pogosto sem se znašla v situaciji, ko sem med tednom sodelovala na sestankih, med vikendi pa opravljala delo, ki je ostalo.«

Kako ste se kot vodilni v večinoma moških vodstvenih krogih soočali z izzivi?

»Vedno sem se osredotočala na delo in rezultate ter se nisem obremenjevala s tem, kaj si drugi mislijo ali govorijo o meni. Moja prioriteta je bila vzpostaviti dobre odnose z drugimi vodstvenimi člani, ki so v veliki večini moški. Verjamem, da sta odprtost in zaupanje ključna ne glede na to, ali gre za moškega ali žensko vodjo. Ena od mojih glavnih vrednot je prijaznost, kar mi je pomagalo pri vzpostavljanju zaupanja in dobrih odnosov, tudi v moškem kolektivu.«

Kateri so ključni cilji podjetja za prihodnost, tako v Sloveniji kot širše? Kako ste zastavili vizijo za prihodnost?

»Najprej je treba izpostaviti, da ima naša tovarna v Nazarjah izredno pomembno vlogo znotraj skupine BSH, saj je največja tovarna malih izdelkov na svetu. Poleg tega je to edina lokacija, kjer se ti izdelki proizvajajo, kar pomeni, da smo odgovorni ne le za proizvodnjo, temveč tudi za razvoj teh izdelkov. Naš cilj je ostati ključna gonilna sila znotraj skupine in na tem bomo še naprej intenzivno delali. Osredotočamo se tudi na obnovo po poplavah, saj še vedno nismo dosegli polne zmogljivosti in delovanja, ki smo ga imeli prej. Pri tej obnovi sodelujemo tudi z lokalno skupnostjo in vlado, saj gre za proces, ki zahteva širšo podporo in usklajevanje.

Naša prihodnost temelji na konkurenčnosti izdelkov. Sledimo strategiji profitabilne rasti, kar pomeni, da se osredotočamo na izdelke, ki nam prinašajo dobiček, saj si brez tega ne moremo zagotoviti trajnostnega poslovanja. Poleg tega si prizadevamo za povečanje tržnih deležev na vseh trgih, na katerih smo prisotni, in gradimo na uspešnosti naših kupcev ter zadovoljstvu končnih uporabnikov.«

Kako se prilagajate vedno večji konkurenci na trgu gospodinjskih aparatov?

»Zavedamo se, da se konkurenca povečuje, zlasti s prihodom azijskih proizvajalcev, ki niso več le cenovno ugodni, temveč so njihovi izdelki postali inovativni in kakovostni. Ena naših prednosti je lokalna prisotnost. Poleg tovarne v Sloveniji imamo svoje pisarne v državah, ki jih pokrivamo, kar nam omogoča boljše razumevanje potreb in želja lokalnih uporabnikov v primerjavi z azijsko konkurenco. Pomemben vidik je tudi segmentacija trga, saj ponujamo izdelke na vseh cenovnih nivojih – od vstopnega do najvišjega segmenta. Priložnost vidimo tudi v lokalnih servisnih storitvah, saj se zaradi usmerjenosti v trajnost pričakuje več popravil in manj menjav aparatov. Tako bomo lahko zagotavljali kakovostne storitve popravila, kar bo našim strankam omogočilo, da bodo izdelki v uporabi dlje časa. Ključni sta tudi trajnost in okoljska odgovornost, ki sta pomemben del naše strategije. Energetska učinkovitost, uporaba recikliranih materialov in skrb za okolje bodo tisti dejavniki, ki bodo prepričali potrošnike, da se odločijo za naše izdelke.«

Kako pomembna je trajnost za vaše podjetje in katere konkretne korake ste že sprejeli?

»Trajnostni razvoj je za nas izredno pomemben in je eden od šestih strateških stebrov za prihodnost, ki jih je določilo matično podjetje v Nemčiji, sledimo pa mu tudi na lokalnem nivoju v Sloveniji. Od leta 2020 imamo lastno ESG strategijo, ki natančneje opredeljuje aktivnosti na vseh treh ključnih področjih: skrb za okolje, družbo in upravljanje. Že od leta 2001 imamo tudi certifikat ISO 14001 za sistem ravnanja z okoljem, ki vključuje zmanjševanje porabe vode, energije, odpadkov in nevarnih snovi. Naše okoljske cilje spremljamo na mesečni ravni, za to skrbi posebni oddelek v tovarni, ki je v stiku tudi s kolegi v Nemčiji. Na področju emisij smo si zastavili ambiciozen cilj, da bomo do leta 2025 prva tovarna v skupini BSH in Bosch, ki bo imela ničelne emisije CO2. Do zdaj smo že skoraj v celoti prešli na električne avtomobile, v prihodnje pa bomo zamenjali še preostala vozila in traktorje. Uvedli smo tudi tehnologijo suhega ledu, ki bo pripomogla k dodatnemu zmanjšanju emisij.

...

Celoten intervju je v aktualnem Našem času.