Akcijo koordinira Agencija za varnost prometa v sodelovanju s Policijo. Zloraba alkohola je do 31. maja letos botrovala sedmim smrtnim žrtvam na slovenskih cestah, kar je sicer polovico manj, kot v enakem obdobju lani in je gotovo spodbudno. Vendar pa je nesreč, ki jim botruje alkohol še vedno veliko. Do konca letošnjega maja se je zaradi alkoholiziranih povzročiteljev pripetilo 448 prometnih nesreč. To je 15 % manj kot v lanskem primerjalnem obdobju. Med alkoholiziranimi povzročitelji prometnih nesreč izstopajo starostne skupine od 18-24, od 25-34 in od 55-64 let, med vzroki za nastanek pri alkoholiziranih voznikih pa prednjačita neprilagojena hitrost in nepravilna stran/smer vožnje. Slovenci in Slovenke smo po porabi alkohola visoko nad evropskim povprečjem. Na leto prebivalec, starejši od 15 let, v povprečju popije 11 litrov čistega alkohola. Alkohol je v slovenski družbi večkrat predstavljen kot »lepilo« za druženje, ali celo kot glavni povod, ki je ob premnogih priložnostih v ospredju dogajanja. Opevajo ga ponarodele pesmi, postavljajo ga celo v vlogo odrešitelja vsakodnevnih skrbi.
Policisti bodo izvajali poostren nadzor
Policisti bodo v obdobju nacionalne preventivne akcije izvajali nadzor nad psihofizičnim stanjem udeležencev v cestnem prometu, ki je usmerjen v preprečevanje vožnje pod vplivom alkohola. Poleg tega bo vsaka Policijska uprava izvedla vsaj en poostren nadzor po metodologiji »Promil«, kar pomeni, da bo v skladu s problematiko na svojem območju načrtovala poostren nadzor, kjer bo sodelovalo večje število patrulj, ki bodo opravile preizkus alkoholiziranosti z vsakim udeležencem, ki bo pripeljal mimo. Navedeni nadzor je evropsko usklajen znotraj mednarodne organizacije prometnih policij ROADPOL. Tako bodo aktivnosti potekale v večini evropskih držav. V soboto, 19. junija, bo potekal tudi nadzor »ALCOHOL & DRUGS MARATHON«, neprekinjeno 12 ur v nočnem času.
Ničelna toleranca
Agencija za varnost prometa in Policija javnost pozivata k ničelni toleranci do udeležbe v prometu pod vplivom alkohola, saj neodgovorno in nepremišljeno vedenje zaradi pitja alkohola prinaša težke posledice. Na nesprejemljivost vožnje pod vplivom alkohola opozarjajo z glavnim sporočilom kampanje, ki izhaja iz ljudske pesmi »Kol’kor kapljic, tol’ko let«. Besedilo izvirne pesmi pravi, da ob vsakem rojstnem dnevu popijemo še več kapljic alkohola in tako slavimo življenje. Toda v prometu to ne velja. Več kapljic alkohola ne pomeni boljše zabave, ampak predvsem povečuje tveganje za ogrožanje cestnega prometa, zdravja in življenja vseh udeležencev. S tem namenom je agencija FUTURA DDB, prilagodila glavno sporočilo izvirne pesmi, ki se zdaj glasi »Kol’kor kapljic, tolk’ nesreč« in je naslovna tema nove preventivne kampanje.