Šentilj pri Velenju – V okviru Turističnega društva Šentilj pri Velenju deluje motoristični klub Izabela Bikers. Združuje okoli 30 članov, med katerimi jih je 10 precej aktivnih. Med njimi sta Jože Glinšek in Jani Zavolovšek. »Organiziramo srečanja članov in blagoslov motorjev, ki ima pomen tudi v smislu izobraževanja motoristov za varno vožnjo. Ob koncu leta izdamo koledar, promoviramo se v okviru dogodkov, ki jih organizira TD Šentilj,« je dejavnost na kratko orisal Jože Glinšek.
Neprijetno je le v vročini v koloni
Seveda pa je njihova glavna »dejavnost« vožnja z motorji. Včasih gredo na pot v manjši skupini, navadno na začetku in koncu motoristične sezone, v višku sezone pa vsak sam oziroma v družbi partneric, žena, nabira kilometre po Sloveniji in tujini.
Jože vozi motor BMW 1200 RT. »To je potovalna mašina za po Evropi. Letos sem bil v Normandiji, lani smo bili v Romuniji, Bolgariji, Srbiji. Veliko evropskih držav sem že prevozil, rad vozim po Nemčiji. Moj dopust ni več na morju, ampak grem na potovanje z motorjem.«
V čem je prednost ali lepota vožnje z motorjem pred avtomobilom? »Za Balkan je prednost, da greš mimo kolon na mejah, poleg tega vidiš okolico drugače, lahko se zapelješ v bolj odročne kraje in se ustaviš, kjer želiš. Mučna pa zna biti vožnja v poletni vročini, ki jo v obleki na motorju kar težko prenašaš.«
Vozniki v avtomobilih včasih niso navdušeni nad motoristi na cesti in se jih morda tudi ustrašijo. Kakšne izkušnje ima Jože? »Bil sem presenečen v Romuniji, na Sardiniji, v Franciji, kjer so bili do nas prijazni, spustili so nas mimo cele kolone, saj vedo, da je neprijetno čakati v vročini. V glavnem nimam slabih izkušenj, morda kje na Balkanu doživim hupanje,« pravi.
Včasih so lastniki svoje motorje »frizirali« in »šraufali«, današnji motorji so res prave mašine. Za redno vzdrževanje in morebitna popravila, »ko zagori kakšna lučka«, morajo poskrbeti serviserji. »Še gume težko sam zamenjaš,« pravi Jože in še doda, da je uradno sezona zaključena, motor pa do pomladi ne bo samo počival v garaži, saj ga ob lepem vremenu malo zažene tudi pozimi, da pregreje akumulator, in se odpelje na krajšo vožnjo.
Sprostitev in užitek v vožnji
Jani Zavolovšek vozi korejski motor Hyosung 650. »Zelo dober je za privajanje na težje motorje, ker je zelo vodljiv in okreten,« pohvali svojega 10-letnega sopotnika na cestah. »Največ sem potoval po Sloveniji, nekaj po Avstriji, dlje pa ne.« Sicer pa potrdi Jožetove besede, da je prednost v tem, da se z motorjem lahko odpelje po stranskih poteh, se izmuzne gostemu prometu, zamaškom, čakanju.
»Nenapisano pravilo je, tudi pri policistih, da motoriste v stoječi koloni spustijo naprej, saj vedo, da je čakanje v vročini na cesti v motoristični obleki zelo neprijetno. Seveda pa je tudi pri tem treba biti previden in upoštevati stanje na cesti in druge udeležence. Ocenjujem, da je odnos avtomobilistov do nas motoristov dober, vsako leto se izboljšuje, se pa vedno še najde kdo, ki hoče dirkati z motorjem, potem mu pač pustiš, da obvelja njegova,« opisuje stanje Jani.
Kdor želi dirkati z motorjem, pa mora na urejena dirkališča. »V Sloveniji imamo enega blizu Ptuja, drugi gredo na Hrvaško, na Grobnik. A zame je vožnja z motorjem zato, da se sprostim in skupaj z ženo uživam v lepotah Slovenije,« zaključi Jani.