Kot so zapisali, bi bilo to bojazen mogoče prebroditi s pospešitvijo ključnih in strateško pomembnih investicij, konkretno s 3. razvojno osjo na Koroško.
Eden največjih infrastrukturnih projektov v državi je na odseku Velenje-Slovenj Gradec tik pred začetkom gradnje, pri čemer pa Mladinsko iniciativo za 3. razvojno os skrbijo birokratske ovire pri izboru izvajalca gradbenih del za omenjeni odsek, dodatno pa tudi tožba okoljevarstvenega združenja Rovo zoper že izdano gradbeno dovoljenje za sklop Gaberke.
Izvajalec prvih gradbenih del na lokaciji Gaberke sicer še ni izbran. Dars je razpis za izbiro izvajalca po dvostopenjskem postopku objavil že julija lani, postopki pa so se zaradi revizij zavlekli. Ministrstvo za okolje medtem pospešeno vodi pripravo dveh državnih prostorskih načrtov, in sicer za državni cesti Slovenj Gradec-Dravograd in Otiški Vrh-Holmec.
Na odseku Slovenj Gradec-Dravograd je postopek umeščanja v prostor v zadnji četrtini. Na odseku Otiški Vrh-Holmec je postopek priprave državnega prostorskega načrta v prvi četrtini, to je pred pripravo študije variant. Na odseku med Šentrupertom in Velenjem pa je bilo umeščanje hitre ceste v prostor zaključeno s sprejetjem uredbe o državnem prostorskem načrtu januarju 2017, ki je prestala tudi ustavno presojo.