Stomilijonski odsek C – Škale

Na odseku bodo zgradili tri viadukte, dva podvoza in več premostitvenih objektov.
Naš čas

Odsek C je inženirsko zelo zahteven – V DARS-u za varnost, a ne na svoj račun – Odseka med A1 in Slovenj Gradcem bosta zgrajena in v promet predana hkrati

Škale, 28. novembra – Na 2,7 kilometra dolgem odseku Škale C so se uradno pričela dela. Na odseku bodo zgradili tri viadukte, dva podvoza in več premostitvenih objektov, zato ga na Darsu ocenjujejo kot inženirsko zelo zahteven odsek. Vrednost odseka je nekaj manj kot sto milijonov brez DDV. Odsek naj bi bil po besedah Predsednika uprave DARS-a Andreja Ribiča končan proti koncu leta 2028.

Škalčani dobijo začasen pločnik

Prebivalci Škal so ob predstavitvi projekta jasno zahtevali zagotovitev cestno prometne varnosti na območju, na katerem živijo, saj bo v času gradnje tam povečano število tovornih vozil. Kot kritična točka je bil izpostavljen pločnik. »V DARS-u najprej poskrbimo za varnost,« je bil odločen odgovor predsednika uprave DARS-a Andreja Ribiča na vprašanje, zakaj se ne upošteva varnostnih pomislekov Škalčanov o potrebi po predhodni izgradnji pločnika. Konkretno o pločniku je Ribič dejal, da so bili z občino o vseh obveznostih, ki jih imajo drug do drugega, dogovorjeni, a se je v tem primeru zgodilo, da je nekdo hotel mimo vrste. Natančno Ribič sicer ni znal pojasniti, kaj se s pločnikom dogaja, ve pa, da je bil umeščen naknadno. Obenem problema pločnika ne uvršča med probleme varnosti, temveč vidi težavo v tem, kdo bo to izvedel. Jasnejši je bil podžupan MO Velenje Janez Melanšek, ki je povedal, da so se v tem tednu srečali z izvajalcem in nadzornikom odseka v Škalah, kjer so se dogovorili, da DARS in MO Velenje pristopita k ureditvi bankin in varovalne ograje, ki bosta skupaj predstavljala začasen pločnik. Po zaključku gradnje bo na tem območju zgrajen ustrezen pločnik. Postavitev začasnega bodo izvedli takoj, ko pridobijo soglasja lastnikov zemljišč, po katerih bo pločnik potekal.

Razlastitve zemljišč na odseku Šentrupert–Velenje

Na odseku med Šentrupertom in Velenjem Dars trenutno še ne izvaja nobenih del, saj so v postopku odkupa nekaj zemljišč, ministrica pa je omenila tudi dve razlastitvi zemljišč za potrebe gradnje. Ker ima odsek med Velenjem in Slovenj Gradcem vsa potrebna gradbena dovoljenja in je trenutno ves v izgradnji, se pojavlja vprašanje, ali bo ta odsek v promet predan prej, kot bo zgrajen odsek Šentrupert–Velenje. Ministrica Alenka Bratušek odgovarja, da ne. Na ministrstvu zasledujejo cilj, da bosta odseka zgrajena hkrati, saj je odsek med Šentrupertom in Velenjem za gradnjo nekoliko lažji in bo zato gradnja potekala hitreje.

Ministrica je s potekom gradnje zadovoljna

Ministrica je na dogodku izrazila zadovoljstvo, da so med Velenjem in Slovenj Gradcem izdana vsa gradbena dovoljenja. Razen sklopa A so vsi odseki v gradnji. Zavzeto se delo nadaljuje tudi na trasi med Slovenj Gradcem in avstrijsko mejo. Za prvi del odseka poteka priprava za sprejem državnega prostorskega načrta, za drugi del pa se pripravlja javna obravnava pred pripravo državnega prostorskega načrta. Po njenih besedah so to postopki, ki na žalost trajajo nekoliko dlje, kot bi si želela sama. Umeščanje v prostor in pridobivanje zemljišč so težava pri vseh gradbenih projektih, zato se bodo v prihodnosti spopadli tudi s tem in skušali skrajšati postopke.