Vse je možno, le strategija mora biti prava

Maja Brelih
Naš čas

Mitja Osek: Kupci danes ne kupujejo več samo produkta, kupujejo čustva, identiteto, zgodbo ekipe – Maja Brelih Lotrič: V Saša regiji se čuti nacionalna podpora razvoju

Poslovni Sunset je konec junija simbolično zaokrožil spomladanski cikel Poslovnih espressov. Za organizacijo dogodka je poskrbela Savinjsko-šaleška gospodarska zbornica (SŠGZ). Eden od udeležencev je bil tudi Mitja Osek, vodja razvojnih projektov in podjetnik iz Savinjsko-šaleške regije. Vodi startup, ki združuje razvoj programske in strojne opreme. Njihov najnovejši projekt je enostaven, a izjemno domiseln produkt za vzgojo rastlin – inovativno stojalo, ki ga trenutno predstavljajo po različnih promocijskih kanalih. 
»Naš startup je šel skozi intenzivne delavnice v okviru Startup Generatorja, na katerih smo se res veliko naučili. Na koncu smo tam tudi zmagali in prejeli finančna sredstva, ki nam bodo omogočila boljši preboj na trg. Prvi večji cilj je Kickstarter kampanja v ZDA, v okviru katere želimo prodati prvih 1.000 enot in postaviti temelje za lokalno proizvodnjo v naši regiji. V nadaljevanju pa bomo razvijali dodatne funkcionalnosti in nove rešitve pod isto blagovno znamko,« razlaga Osek.

Gre za to, da stvar narediš drugače

Vizija njihovega podjetja ni zgolj v prodaji izdelkov, ampak tudi v grajenju lokalne ekipe in razvoju bolj kompleksnih rešitev: »Cilj je ustvariti delovna mesta in postaviti razvojno jedro tukaj, v regiji. Postati hočemo resna razvojna enota, ki bo sposobna razvijati še zahtevnejše produkte.« 

Mitja Osek
Naš čas


Ko ga vprašamo o inovativnosti, odgovori iskreno in modro: »Izkušen podjetnik mi je nekoč rekel: ‚Mitja, danes ni več mogoče izumiti nekaj povsem novega.‘ In res je tako. Danes gre za to, da neko stvar narediš bolje, drugače – in predvsem, da zgradiš zgodbo. Kupci danes ne kupujejo več samo produkta, kupujejo čustva, identiteto, zgodbo ekipe.« 
Na vprašanje, kako se lotevajo prodaje na tujih trgih, odgovarja pragmatično: »Naš produkt je enostaven za uporabo, brez potrebe po servisu, zato ga lahko tržimo po spletu – in v takem primeru je vse odvisno od tega, koliko vložiš v marketing. Če pa gre za bolj kompleksne izdelke, potem moraš biti prisoten na tujem trgu – s servisnimi ekipami, partnerji, z distributerji. Vse je možno, le strategija mora biti prava.« 
Na koncu posebej poudari, kako pomembna je bila izkušnja Startup Generatorja: »Zmaga je bila le zaključek, najbolj dragocen pa je bil proces. S pomočjo mentorjev in vsebin smo se naučili, kako idejo pretvoriti v produkt, kako ga učinkovito predstaviti in kako nagovoriti prave ljudi. Ključno je, da znaš v nekaj sekundah povedati, kaj ponujaš in zakaj je to pomembno.«

Večina novih zaposlenih pride po priporočilu

Maja Brelih Lotrič, direktorica družinskega podjetja Lotrič Meroslovje, je na Poslovnem Sunsetu spregovorila o delovanju njihove enote v Velenju, ki deluje kot svojevrstna zagonska celica znotraj stabilnega podjetniškega sistema. »V Velenju smo že nekaj časa prisotni, tukaj imamo sklenjeno krovno pogodbo s podjetjem Hisense, ki nam omogoča, da imamo na lokaciji pet redno zaposlenih in tri sodelavce, ki pomagajo občasno. Seveda pa to ni naša edina stranka v regiji. Pokrivamo širše območje, tako Savinjsko kot tudi Šaleško regijo, sodelujemo z več kot 30 podjetji,« razlaga. 


Čeprav Lotrič Meroslovje ni klasičen startup, pa velenjska enota deluje precej podobno: »Gre za kombinacijo stabilnosti matičnega podjetja in svežine, ki jo prinese nov zagon. Ekipa tukaj razmišlja izven obstoječih procesov, kar vodi v inovativnost, ki je je pogosto več kot v bolj ustaljenih okoljih.«
Zaposlovanje v regiji je izziv, a izkušnja je zaenkrat pozitivna: »Na začetku je bilo kar zahtevno, a ko smo zaposlili prvi dve osebi, sta s svojo energijo in delom pritegnili nove sodelavce. Danes večina novih zaposlenih pride po priporočilu, kar mi je v posebno veselje. Boj za kadre je velik. Lepo je videti, da se ljudje vračajo iz Ljubljane v domače okolje in da z veseljem sodelujejo pri razvoju tukajšnjega podjetništva.« 
Poudari tudi primerjavo z domačo Gorenjsko: »Morda se kolegi iz škofjeloškega konca ne bodo strinjali, a tukaj čutim jasen strateški razvojni fokus. Občutek je, da ima regija dolgoročno vizijo, da nudi prostor za širitev in da je industrija dobro sprejeta. Na Gorenjskem smo zaradi geografskih omejitev pogosto bolj utesnjeni. Tukaj pa se čuti tudi nacionalna podpora razvoju, kar privablja podjetja, ki sicer delujejo le v Ljubljani.«