Luč na koncu prvega tunela

Predrtje predora Konovo
Naš čas

Na odseku med Šentrupertom in Velenjem nimajo niti enega gradbenega dovoljenja – Odsek Konovo ne bo del 3. razvojne osi, niti cesta ne bo cestninjena

Velenje, 12. maja – Na navezovalni cesti 3. razvojne osi se je odvil slavnostni dogodek predrtja 493 metrov dolgega predora Konovo. Ministrica Alenka Bratušek je ob tej priložnosti uporabila frazo o luči na koncu tunela. Zahvalila se je vsem, ki trenutno delajo in živijo za projekt 3. razvojne osi. Poudarila je, da se 3. razvojna os gradi predolgo, pri tem pa opozorila, da krivda za to ni enoznačna.
Sklop med Velenjem in Slovenj Gradcem, dolg 17 kilometrov, je bil leta 2018 razdeljen na več odsekov, kar šteje kot pomembno in pravo odločitev, je poudarila. Tako so se lahko dela na določenih sklopih že začela, na nekaterih pa se bodo kmalu, le na odseku pri Velenju še ni pridobljeno gradbeno dovoljenje. 

Na navezovalni cesti 3. razvojne osi se je odvil slavnostni dogodek predrtja 493 metrov dolgega predora Konovo. Dogodku so prisostvovali ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, predsednik uprave Darsa Andrej Ribič, botra tunela Konovo Ana Sodnik Prah in predstavniki sedme sile. Tunel je bil po nagovoru prisotnih prebit s strojem, z druge strani tunela pa so delavci prinesli šopek za ministrico. Tako so simbolično obeležili prvi preboj enega od tunelov, ki jih ministrstvo za infrastrukturo šteje v sklop 3. razvojne osi.
Gradnja tega dela 3. razvojne osi so se lotili po odsekih, zakaj pa se za podoben koncept gradnje niso odločili na trasi ceste med Šentrupertom in Velenjem, ministrica ni znala natančno pojasniti, odgovorila je le, da gre za krajši odsek in da so ocenili, da bodo z integralnim postopkom pridobivanja gradbenega dovoljenja hitreje in uspešneje zaključili projekt. V tem trenutku na odseku med Šentrupertom in Velenjem nimajo niti enega gradbenega dovoljenja.

Odsek Konovo ali Severna velenjska obvoznica?

Odsek Konovo, kjer naj bi bil zgrajen prvi predor na 3. razvojni osi, sicer v celotni zgodbi predstavlja slepo črevo omenjene ceste. Gre za navezovalno dvopasovno cesto, ki naj bi razbremenila promet iz smeri Koroške proti Velenju, s tem pa tudi Šaleško cesto in promet skozi mesto. Po izgradnji jo bo DARS predal v upravljanje Direkciji za infrastrukturo, zato cesta ne bo del 3. razvojne osi, niti ne bo cestninjena.

Zavajanje s časovnico

Kot smo že pisali, je ministrica Alenka Bratušek naročila plačano študijo oziroma izdelavo časovnice gradnje 3. razvojne osi. Pri tem niso natančno pojasnili, da časovnica upošteva zgolj postopek gradnje, ne pa tudi pridobitve ustreznih dovoljenj in zamude zaradi državne birokracije. Ministrica zato nenehno poudarja, da se časovnica gradnje ne spreminja in da je to za njo bistveno. Se pa vsakega pol leta spremeni letnica izgradnje oziroma dokončanja 3. razvojne osi, kar pa je dejansko pomembno za prebivalce Koroške in Šaleške doline. Zadnji datum, ki ga je ministrica napovedala na Konovem, je sredina leta 2029, kar je leto dni več od njene napovedi v začetku letošnjega leta.

Čeprav ministrica Bratušek že vidi luči na koncu tunela, prebivalci Šaleške doline in Koroške trenutno ne vidijo niti vhoda v tunel, razen če se po nesreči med sprehodom znajdejo na umaknjenem delovišču. Do luči na koncu tunelov, ki predstavljajo štiripasovno sodobno prometnico, nas čakajo še dolga leta teme.