Velenje, 13. maja – 21. seja sveta MO Velenje je v največji meri obsegala poročila gospodarskih javnih služb in javnih zavodov v letu 2024 s področja turizma, zdravstva in sociale ter poklicne gasilske enote.
Svetniki so uvodoma sprejeli spremembe Statuta MO Velenje in Poslovnika Sveta MO Velenje, ki so bile potrebne zaradi uskladitve z zakonodajo, med drugim z novelo Zakona o lokalnih volitvah, ki je bila sprejeta novembra 2024 in se nanaša na ugotavljanje izida volitev in sklic konstitutivne seje občinskega sveta.
Uvodoma sta Karla Sitar in Igor Kapš z Urada za gospodarski razvoj in prestrukturiranje predstavila vsebino pogodbe o podnebni nevtralnosti v okviru Misija 100 podnebno nevtralnih in pametnih mest, ki so jo svetniki soglasno potrdili.
Gospodarska situacija vpliva na odpadke
Tina Kramer iz podjetja Simbio je poročala o izvajanju gospodarskih javnih služb obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov iz MO Velenje in poudarila, da so s sodelovanjem z MO Velenje zelo zadovoljni. V letu 2024 je bil strošek občine za opravljene storitve 114.661 evrov, skupaj je bilo iz MO Velenje v Regionalni center za ravnanje z odpadki Celje oddanih skoraj 7 milijonov kg različnih odpadkov. Svetniki so potrdili tudi program izvajanja te službe v letu 2025, pri čemer je Tina Kramer poudarila, da je ta storitev v celjskem centru najcenejša v Sloveniji, in torej tudi za MO Velenje.
Direktor podjetja PUP Saubermacher Janez Herodež je poročal o izvajanju lokalne gospodarske javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov in koncesije gradnje področnega centra za ravnanje z odpadki v MO Velenje, Občini Šoštanj in Občini Šmartno ob Paki za leto 2024. Povedal je, da hierarhija vrst odpadkov ostaja nespremenjena, z obveščanjem in ozaveščanjem občanov po medijih in s predavanji v šolah pa so dosegli, da v Velenju ne ostane nič odpadkov, temveč gre vsenaprej v Simbio oziroma drugim zbiralcem odpadkov.
»Količine niso prekomerne in jih ne skladiščimo na območju Zbirnega centra Velenje. Občani ga zelo dobro koristijo in zbrane količine nekoliko rastejo. Uvedba podzemnih zbiralnic je pri občanih pozitivno sprejeta,« je dejal Herodež. Med razlogi, da je bilo poročilo o poslovanju podjetja za lani pozitivno, je izpostavil dobro skupno delo MO Velenje in ekipe PUP Saubermacher. »Kljub temu da na nivoju zakonodaje v naši državi in na nivoju EU ostajajo določena odprta vprašanja, pa z našo zavzetostjo in s pozitivnim obnašanjem občanov to področje obvladujemo. Ozaveščanje je naša stalnica. Generacijska razlika med najmlajšimi in najstarejšimi je vedno večji izziv. Vrednote se predvsem pri mlajših spreminjajo, zato vedno iščemo nove načine, da ozavestimo čim več ljudi, da bomo imeli Velenje z okolico čim bolj čisto, s čim manj odpadki.«
Podatki kažejo, da so se količine odpadkov res nekoliko zmanjšale. Herodež to razlaga: »Za nami sta dve težki leti, bile so poplave, kaže se upadanje gospodarske rasti v svetu in pri nas, ki povzroča strukturne spremembe. Tako smo pri potrošnji previdni in ocenjujem, da občani že razmišljajo o tem in na neki način zapravijo manj denarja za stvari, ki jih ne potrebujejo. To se lahko pozna tudi na področju odpadkov.«
Ob toplih zimah manj ogrevanja
Direktor Komunalnega podjetja Velenje mag. Gašper Škarja je v poročilu o lanskem poslovanju izpostavil negativni poslovni izid v višini skoraj 470.000 €, ki je bil dosežen na področju energetike in oskrbe s toplotno energijo. Vzroki? »Glavna razloga sta dva. Nižja prodaja toplote je posledica rekordno visokih povprečnih temperatur v državi in varčevalnih ukrepov uporabnikov toplotnega sistema, njihovih spremenjenih navad, kar nenazadnje tudi spodbujamo. Drugi razlog pa je zmanjševanje priključnih moči, s čimer tudi spodbujamo uporabnike, da lahko privarčujejo. Seveda pa to za KPV pomeni manj prihodkov, saj je cena od leta 2017 enaka.«
Več o seji v jutrišnjem Našem času.