SDRES: Gre za zavajanje javnosti

Termoelektrarna Šoštanj
Naš čas

Tudi Sindikat delavcev rudarstva in energetike Slovenije (SDRES) v svojem pismu medijem izraža odločno nasprotovanje predlogu interventnega zakona o zagotavljanju toplote za prebivalstvo v Šaleški dolini in piše, da »zakon po našem mnenju ni sprejemljiv niti v najmanjših delih. Menimo, da bi z dajanjem pripomb ali predlogov poslali sporočilo, da smo pripravljeni na kompromisne rešitve, kar pa ne drži. Interventni zakon v predlagani obliki je namreč neskladen s pravnimi in socialnimi načeli, ki so temelj pravičnega prehoda, ter vzbuja resne pomisleke o spoštovanju zakonskih dolžnosti in interesov zaposlenih kot tudi prebivalcev Šaleške doline.«

SDRES ocenjuje, da gre pri predlaganem zakonu predvsem za reševanje družbe HSE in zaščito njenih poslovnih interesov. »Na vsakem koraku besedilo predloga zakona nakazuje, da se tukaj rešuje HSE z državnim finančnim vložkom, kar vzbuja utemeljen sum, da vlada in odgovorni zlorabljajo svoja pooblastila. Poleg tega v predlogu zakona ni niti najmanjših odgovorov na ključno vprašanje, ki zadeva dolgoročno prihodnost TEŠ in PV ter njihove zaposlene. Ne omenja se, niti z eno samo besedo, kaj se bo zgodilo s TEŠ in PV, ko TEŠ preneha delovati kot gospodarska javna služba. Ta manko v predlogu zakona potrjuje naše pomisleke, da predlog zakona skriva ozadje, v katerem se kujejo načrti za morebitno privatizacijo oziroma razprodajo dela slovenske energetske infrastrukture.«

V svojem pismu še pišejo, da gre po njihovem za nedopustno zavajanje javnosti, nevarno izigravanje zakonodajnih postopkov, pri čemer bomo davkoplačevalci nosili finančno breme. »Poleg tega interventni zakon v predlaganem 23. členu celo predvideva omejevanje prejemkov zaposlenih, kar je z vidika socialnega dialoga nesprejemljivo in predstavlja nevaren precedens z vidika pravic delavcev … Zahtevamo takojšen umik predloga interventnega zakona, saj takšne zlorabe zakonodaje in položaja ne bomo tolerirali,« še pišejo in predlagajo, naj »HSE še letos pripoji vse svoje odvisne družbe (TEŠ, PV, DEM, SENG) k matični družbi. Tako bi ostala zgolj ena pravna oseba – ena družba. To ni nič novega, skupina HSE že zdaj deluje kot ena entiteta, le pod množico odvečnih pravnih oseb in z dvakrat več direktorji, kot jih dejansko potrebujejo. S tem bi takoj odpravili potrebo po interventnem zakonu ter hkrati zaščitili TEŠ in PV pred »morebitnim stečajem«, pri tem pa bi bila družba HSE v celoti učinkovitejša, z manj birokratskimi in finančnimi bremeni.«