V energetsko intenzivni proizvodnji tako majhno podjetje v panogi, ki se konsolidira ter jo čedalje bolj obvladujejo veliki proizvajalci in podjetja z drugih kontinentov, ne more več biti konkurenčno.
Podjetje Keramika je bilo zgrajeno leta 1974 v vasi Gorenje in je bilo dolga leta edini slovenski proizvajalec keramičnih ploščic. Kot del Gorenja je pred petimi leti prešlo v lastništvo kitajskega Hisensa, ki se je glede na poslovne rezultate in prodajne napovedi odločil za dokončno ustavitev proizvodnje keramičnih ploščic. Slednja sodi med butične, saj na leto proizvedejo 2 milijona kvadratnih metrov keramičnih ploščic.
S sanacijo proizvodnje, optimizacijo stroškov, povečanjem produktivnosti ter vsakoletnim razvojem novih tipov izdelkov in unikatnih dizajnov je podjetje dokaj uspešno poslovalo s strokovno, inovativno in požrtvovalno ekipo zaposlenih, navajajo, a kakovost, fleksibilnosti ter prilagajanje razmeram na trgu očitno niso dovolj za vse bolj zahteven domači in tuji trg.
Na rentabilnost in konkurenčnost vpliva v tej dejavnosti cena energije, predvsem zemeljskega plina. Ta predstavlja 30 do 40 odstotkov celotne proizvodne cene keramičnih ploščic. Zaradi optimizacije porabe plina so v podjetju v preteklih letih ustavljali linije v zimskih mesecih, v preostalem delu leta pa je proizvodnja potekala intenzivno in neprekinjeno. Peč za žganje ploščic namreč potrebuje čas in energijo tudi za segrevanje in ohlajevanje. Kot še pojasnjujejo, je bilo načrtovanje proizvodnje zahtevna naloga, saj je bilo treba zagotavljati ustrezne zaloge za prodajni nabor s 300 različnimi tipi ploščic.
Trenutno je v Gorenju Keramiki zaposlenih 87 delavcev, vsem pa je delodajalec ponudil zaposlitev v različnih enotah podjetja Gorenje. Zaposleni v proizvodnji bodo delo na novih delovnih mestih predvidoma začeli že 1. decembra, odprodaja zalog in opreme pa je predvidena do sredine naslednjega leta.