Rekonstrukcija ceste in pločnika šele v letu 2027

Nezadovoljstvo je izrazilo okrog 120 domačinov.

Nezadovoljstvo zaradi neurejene glavne ceste skozi kraj, zaradi izgradnje 3. razvojne osi. Rekonstrukcije še dve leti ne bo.

V Škalah je potekalo srečanje predstavnikov Darsa in Mestne občine Velenje s krajani, na katerem so razpravljali o poteku gradnje hitre ceste severnega dela 3. razvojne osi. Dogodek je pritegnil več kot 120 domačinov, ki so med drugim izrazili nezadovoljstvo zaradi še vedno neurejene glavne ceste skozi kraj ter opozorili na nevarnost za pešce. Znova so opozorili na prometne nevarnosti, s katerimi se vsakodnevno soočajo otroci in pešci, ter izrazili potrebo po večjem nadzoru prometa in varnejših pogojih za gibanje skozi Škale.

Nekaj krajanov bo živelo dobesedno na gradbišču

Predsednica Krajevne skupnosti Škale, Petra Bevc, je bila zelo kritična do vpliva gradnje hitre ceste na življenje krajanov. Poudarila je, da bo odsek Škale močno prizadel lokalno skupnost in povečal negativne vplive na okolje, ki jih že čutijo ob zaključku gradnje prejšnjih odsekov med Velenjem in Gaberkami. Krajane najbolj skrbi, kako bo gradnja vplivala na vsakdanje življenje: glavno državno cesto, ki povezuje Velenje s Koroško, in edino prehodno pot med zaselki Škale, Podlubela in Hrastovec, šolske poti; pa tudi hrup, prah in druge nevšečnosti, ki jih bodo občutili prebivalci, ki živijo neposredno ob gradbišču. »Nekaj jih bo živelo dobesedno na gradbišču. Še vedno je največja težava državna cesta skozi zaselek Podlubela, ki je v določenih trenutkih skoraj neprevozna, zlasti ob srečanju dveh velikih tovornjakov ali avtobusov.« Poudarila je, da se trudijo, da bi vzpostavili zasilno pešpot med zaselki. Gre za šolsko pot, a hkrati tudi pot, po kateri ljudje peš hodijo na pokopališče, v cerkev ali v središče vasi. Po njenem mnenju največji problem ni sama trasa, temveč dovozi na njej, saj bo gradnja močno prizadela prebivalce. Bevčeva je spomnila, da krajani že leta 2008 niso podprli trase skozi Škale, saj gre za območje z ugrezninami in nestabilnimi tlemi.

Gradbišče in prometni režim med gradnjo

Glavna transportna pot v času gradnje bo obstoječa regionalna cesta. Zaradi nujnih del so predvidene začasne polovične zapore, ki bodo trajale približno 14 mesecev, promet pa bo v tem času potekal izmenično. Blaž Kuželički iz Darsa je pojasnil, da bodo za omilitev vplivov gradnje na okolje postavili 810 metrov protihrupnih ograj, z možnostjo nadgradnje po potrebi. Dostop do gradbišča bo enostaven, saj je le-to zelo blizu obstoječe regionalne ceste. »Največji transportni tok bo predstavljal izkopani material, ki se bo večinoma vozil na območje Premogovnika Velenje, glavni dostop pa bo potekal po regionalni cesti, ki je tudi edina. Ostali gradbeni material se bo vozil iz kamnolomov Paka in Pirešica. Gradbišče bo imelo štiri ključna križišča z obstoječimi prometnicami: križanje pri sadovnjakih KZ Šaleška dolina – promet bo potekal skozi gradbišče, križanje z viaduktom Ordaž – predvidena bo polovična zapora z regulacijo prometa s semaforji med gradnjo podporne konstrukcije viadukta, križanje regionalne ceste in hitre ceste – tudi tu bo potrebna polovična zapora za čas gradnje, pod viaduktom Škale zapora ni predvidena. Glavni projektrant Milivoj Ročenović je pojasnil, da bo gradbišče opremljeno z različnimi ukrepi za zmanjšanje vplivov na okolje, vključno s protihrupnimi in protiprašnimi barierami ter dodatnimi zaščitami naselij ob trasi. »Predviden je tudi monitoring na najbolj izpostavljenih objektih, ki bo meril hrup, vibracije in kakovost zraka. Program monitoringa ni namenjen zgolj beleženju podatkov, ampak predvsem zgodnjemu odkrivanju morebitnih težav, da se lahko pravočasno ukrepa.«

Rekonstrukcija ceste bo izvedena po zaključku gradnje hitre ceste

Vodja urada za komunalne dejavnosti MO Velenje Anton Brodnik je pojasnil, da bo rekonstrukcija glavne ceste skozi Škale skupaj z izgradnjo kolesarske steze in pešpoti izvedena šele po zaključku gradnje hitre ceste leta 2027 ali 2028. »Občina si je za to prizadevala že vrsto let, a je izvedba vedno odvisna tudi od finančnih sredstev.« Brodnik je dodal, da so si prizadevali, da bi bila rekonstruirana izvedena še pred začetkom gradnje hitre ceste, a se to žal ne bo zgodilo. »Bo pa obnova ceste zajemala razširitev cestišča, ureditev kolesarske steze in pešpoti ter razširitev mostu, pri čemer je bila za izvedbo potrebna tudi odstranitev ene hiše. Občina bo skupaj z Darsom in direkcijo nadzorovala, da bodo pri prenovi upoštevani interesi krajanov, ki bodo kljub začasnim nevšečnostim na gradbišču dolgoročno pridobili izboljšano lokalno infrastrukturo.«