Na letošnjem 22. mednarodnem festivalu Več znanja za več turizma, ki ga je organizirala Turistična zveza Slovenije, se je predstavila tudi ekipa študentov Višje strokovne šole in dijakov Šole za storitvene dejavnosti Velenje. Predstavili so inovativni turistični produkt Mastodontov glineni odtis, ki vključuje učni vodeni sprehod, ogled razstave ostankov mastodontov, degustacijo veganskih sladic in napitkov ter kreativno delavnico oblikovanja iz gline. V konkurenci 27 ekip so dosegli 3. mesto.
Pogovarjali smo se z Lijo Škarja, dijakinjo 3. letnika Šole za storitvene dejavnosti Velenje, smer turizem, ki je pojasnila, da so želeli mladim približati idejo na zabaven in interaktiven način: »Želeli smo ustvariti nekaj, kar bo pritegnilo mlajšo generacijo. Mastodonta smo predstavili na edinstven in zabaven način, da se lahko mladi bolj povežejo z naravo. Tako smo se odločili za projekt, ki združuje raziskovanje zgodovine mastodontov z ustvarjalnim delom. Velenje je običajno povezano z rudarsko tradicijo, a želimo, da mesto postane prepoznavno tudi zaradi drugih, manj znanih zakladov. Mastodonti, katerih ostanki so bili odkriti v naši okolici, so del našega naravnega bogastva, o katerem mnogi še niso slišali,« je še dodala Lija.
Kaj je najpomembnejše sporočilo letošnjega tekmovanja?
»Naša želja je bila prenesti tradicijo lončarstva in ga povezati z novimi trendi, kot je veganstvo, ter poudariti pomen narave. Mislimo, da je zelo pomembno, da se povežemo z naravo in jo cenimo, saj nam daje vse, kar potrebujemo. S tem želimo ljudi spodbuditi, da se zavedajo pomembnosti ohranjanja narave in tradicije v sodobnem času. Zelo pomembno je tudi združevanje kulinarike z naravo in s tradicijo. Narava in prehrana sta neločljivo povezani, saj iz narave črpamo vse sestavine za hrano, ki jo uživamo, in zato moramo tudi odgovorno ravnati z njo.«
Kako živimo turizem v Šaleški dolini? Kaj si mladi želite spremeniti?
»V Šaleški dolini turizem že ima svoje temelje, vendar bi mladi želeli videti nekaj novega in inovativnega. Mnogi si želimo, da bi bilo več zabavnih in kreativnih vsebin, kot so različni dogodki, festivali ali aktivnosti, ki bi pritegnile mlade. Poleg tega se Šaleška dolina odlikuje kot odlična destinacija za mlade družine, kar je res pohvalno. Vendar pa bi si mladi želeli še več priložnosti za zabavo, inovacije in aktivnosti, ki so prilagojene našim željam in potrebam.«
Ali lahko mladi to miselnost spremenite? Kako razmišljate?
»Definitivno lahko! Konec koncev smo mi naslednja generacija, ki bo oblikovala prihodnost. Verjamemo, da lahko z novimi idejami in pobudami pripomoremo k razvoju turizma in novih vsebin v dolini. Če mi morda zdaj še ne bomo uspeli uresničiti svojih idej, upamo, da bomo s pomočjo naših pobud naslednjim generacijam omogočili, da bodo imeli dostop do bolj zabavnih, inovativnih in privlačnih turističnih vsebin.«
Se boste letos udeležili še kakšnega tekmovanja?
»Kot skupina imamo v načrtu udeležbo na različnih dogodkih. Sodelovali bomo na tekmovanju za mlade POPRI v okviru SAŠA inkubatorja. To bo priložnost, da napredujemo z idejami in jih predstavimo širšemu občinstvu. Poleg tega se povezujemo tudi s Slovaško, kjer bomo predstavili našo idejo in pridobili nove vpoglede ter zamisli, ki jih lahko prenesemo v domače okolje. Na vsakem potovanju v druge kraje lahko pridobimo dragocene ideje, ki jih lahko prenesemo v naše lokalno okolje. Na primer, na Slovaškem bomo spoznavali zanimive in zabavne prakse, ki jih lahko prilagodimo in vključimo v Velenje. Kljub temu, da je naše mesto že precej razvito, verjamemo, da vedno obstajajo možnosti za nove ideje in izboljšave, predvsem ko gre za zabavne in inovativne pristope, ki pritegnejo mlade. To je način, na katerega si želimo Velenje še bolj popestriti in osvežiti z novimi vsebinami.«
Kaj pa mlade zanima?
»Zanimanja mladih so zelo različna in odvisna od posameznika, mnoge zanimata predvsem zabava in druženje. Želimo si dogodkov, na katerih se lahko družimo v večjih skupinah, a hkrati omogočimo tudi manjše, intimnejše druženje, saj ni vsak mlad človek pripravljen na velike množice. Poleg tega so mladi vedno bolj zainteresirani za tehnološke novosti, kot sta virtualna in obogatena resničnost, kar bi lahko bilo zanimivo za vključitev v zabavne aktivnosti. Na splošno pa si želimo, da nas vsebine ne motijo, ampak nas pritegnejo in navdušijo.«
Je lahko tekmovanje, kot so POPRI, za mlade odskočna deska?
»Definitivno! Naša generacija je zelo podjetna in se vedno trudi ustvariti nove ideje. Tekmovanja so odlična priložnost, da razvijemo svoje ideje, pridobimo dragocene izkušnje in se naučimo več o poslovnem svetu. Poleg tega takšna tekmovanja omogočajo tudi izpopolnitev življenjepisa, saj lahko prinesejo odlične izkušnje. Za mlade je to prava odskočna deska za začetek lastnega podjetniškega projekta.«
Kako si želite zastaviti svojo poslovno pot?
»Moja ideja je začeti posel, ki bi promoviral zeleni turizem, predvsem pa bi želela pokazati lepote naše okolice. Upam, da bom uspela razviti projekt, ki bo vabil obiskovalce, da spoznajo naravne bisere Slovenije, hkrati pa jim ponudil edinstveno doživetje.«
Kako pa živite turizem v Mislinji, od koder prihajate?
»V Mislinji turizem ni tako razvit kot v Velenju, vendar verjamem, da ima ta regija velik potencial. Ena izmed idej, ki jo imam v mislih, je razvoj mobilnih hišk, ki bi ponujale alternativna prenočišča. Zdi se mi, da v Mislinji primanjkuje takšnih možnosti, saj turizem tam še ni tako močno razvit. To bi bil lahko korak k izboljšanju ponudbe ter tudi priložnost za ustvarjanje zabavnih in inovativnih turističnih izkušenj.«