Projekt za osebnostno rast Znanje za ravnanje je potekal vsak ponedeljek od začetka oktobra do 18. marca, na 15 delovnih srečanjih pa sta voditeljica intelektualne delavnice Sonja Bercko Eisenreich in predsednik UNI3 Rajmund Valcl (tudi kot slušatelj) z udeleženci obnovila znanje ter nadgrajevala stare vzorce komuniciranja z novimi spoznanji. Srečanja so zaključili z malim »praznovanjem uspeha in pomladi«. Predavanja z izkustveno izmenjavo so ob vodenju poznavalke socialno psiholoških vsebin ter novejšega znanja o medsebojnem komuniciranju potekala v Velenju, slovesen zaključek pa je domiselna specialistka za odnose med ljudmi pripravila v nekdanjem gradu Heilenstein, zdaj Komenda v središču Polzele.
»Ker sem si želela drugačnega ambienta, novega okolja ter poudarka bistvu tematike, sproščenosti ob pridobljenem znanju«, je Sonja Bercko Eisenreich simbolično označila inovativno podajanje vsebin in pristnih stikov med ljudmi tako v poslovnem komuniciranju kot tudi zasebno. Vsebina seminarskih dogodkov je temeljila na pridobivanju in ohranjanju osebnih veščin, med katere nedvomno sodi medosebna komunikacija. »Pristop, ki ga pri delu uporabljam, temelji na izkustveno doživljajski metodi, podprti z najnovejšimi dognanji znanosti s področja čustvene in socialne inteligence, osnov poznavanja človekovih razsežnosti. Gre za spoznanja nevroznanosti, ki so osnovana kot različne uporabne modalitete. Te omogočajo uspešnejše povezovanje tako z drugimi kot s seboj. Šolski sistem nam ni niti prejšnjim niti zdajšnjim generacijam omogočal načrtnega, ciljno usmerjenega pridobivanja tovrstnih veščin v času odraščanja in zorenja v odraslega, odgovornega človeka«, je pojasnila izhodišča za serijo predavanj Berckova. »Zato so orodja, veščine in znanja v tem in takšnem svetu še kako pomembna. Pridobivanje pa je dolgotrajni proces, toliko krajši, če imajo slušatelji primerna predznanja, prakse in izkušnje. Na tečaju je 12 slušateljev spoznavalo osnove teorije socialnega učenja, osnovne človekove potrebe, temeljna in globoka, zlasti omejujoča prepričanja, ter vrednote, s katerimi nosimo svojo osebnost (tudi obrambne mehanizme). Gre za osnove komunikacijskega kroga (aktivno poslušanje, povzemanje, reflektiranje, empatijo idr).«
Vsako srečanj je temeljilo na postavkah teoretičnih izhodišč in spoznanj socialne in psihološke znanosti, pridobljeno novo znanje pa se je utrjevalo v obliki delavniškega izkustvenega treninga. Za 12 raznolikih in učljivih, radovednih in intelektualno dojemljivih udeležencev je bila vsebina tečaja izziv, ki je od posameznika terjal osebni angažma, so povedali.
Rajmund Valcl je povedal, da se odvija v šolskem letu 2023/24 40 krožkov z 9 področij; zadnja leta pa ni bilo s področja osebnostne rasti nobenih izobraževalnih oblik. »Zato smo v spletu okoliščin pridobili izjemno predavateljico ter naleteli na interes udeležencev. Za razpisano prvo izobraževalno skupino se je prijavilo 12 slušateljic in slušateljev (moški smo bili v manjšini), vsi z željo, da bi pridobili na osebnostni rasti. Še posebej pa smo imeli cilj izboljšati komunikacijske veščine. V času premora do nadaljevanja, ki so si ga zaželeli slušatelji, je treba znanja utrditi in z vajo nadgraditi. V zelo raznoliki skupini smo se dobro ujeli. Srečanja so bila več kot le predavanje, prakticirali smo tudi zelo koristne, motivacijske vaje. Sonja Bercko je zelo usmerjen strokovni tečaj vodila kot prostovoljka z izkušnjami s področja osebnostne rasti, kar je zelo pomembno tudi za starejše. Opazili smo, da smo starejši precej zadržani glede tokratne tematike, zato je bilo učenje komunikacije nekakšna sprostitev v odpiranju do drugih. Tako smo dobili izkušnjo, da bi bilo dobro tudi v prihodnje razpisati kakšen krožek na omenjeno tematiko. Pomembno se mi zdi, da se že pridobljena znanja utrdi, da pridemo do novih dognanj in jih potem tudi prakticiramo. Nikoli ni pozno za učenje in nadgradnjo v aktivni dobi pridobljenih izkušenj. Ob zaključku smo z metodo samoanalize izvedli vajo v samoocenjevanju, to pa so z ocenjevanjem potrdili tudi kolegice in kolegi v procesu izvrstnega izobraževalnega ciklusa. Ob tem smo vsi začutili, da imamo na tem področju šibko znanje. A se je to v 30-urnem izobraževanju v obliki intelektualnih delavnic gotovo precej izboljšalo. Ob zaključku smo čutili, da smo drug ob drugem, gotovo pa tudi na splošno na področju znanja komunikacije, zelo napredovali.«
To se je izkazalo tudi ob sproščenem zaključnem srečanju v okolju gradiča Komenda na Polzeli, kjer so si slušatelji poleg kulturno stavbne zapuščine, ki živi z obiski, in podoživljanja zgodovine kraja ter Savinjske doline, zaželeli nadaljevalnega programa s področja osebnostne rasti in nenazadnje tudi izjemno koristnih družabnih stikov. Če se bo pokazal interes, bodo organizirali ponovno začetno skupino, saj se zdi, da je po prvi izkušnji med starejšo populacijo še veliko tovrstnih potreb.