Prometni strokovnjak Rado Jeromel med temi izzivi poudari mokre in spolzke ceste, nizke temperature, meglo in zgodnji mrak, kar vse zahteva prilagajanje hitrosti vožnje, izboljšanje vidljivosti, previdno ravnanje v megli … »Tudi močno sonce lahko omeji pogled voznikov, zato je ključno, da se ostali udeleženci v prometu, kot so kolesarji in pešci, odzivajo premišljeno. Pešci naj zavestno stopajo na prehod za pešce in naj prečkajo takrat, ko je to varno. V situacijah, ko močno sonce ovira voznika, je ključno iskanje očesnega stika.«
V zimskih mesecih sta pomembna pravilna uporaba luči in odsevnih teles ter čiščenje stekel. »Dan je kratek, kar pomeni, da smo večino časa izpostavljeni mraku, temi, v deževnih, meglenih dneh tudi podnevi. V nočnem času je priporočljivo, da smo oblečeni svetlo, saj nas vozniki lažje opazijo na večji razdalji. Odsevni trakovi ali kresničke dodatno izboljšajo vidnost. Zavedajmo se, da temno oblečen pešec vozniku postane viden šele na razdalji 15 do 20 metrov, kar pomeni, da voznik pri hitrosti 50 km/h lahko zavira že na polovici te razdalje.«
Prometni strokovnjak priporoča dosledno uporabo pločnikov in kolesarskih stez ter kontroliran in varen prehod čez cesto. V zadnjem času opažamo med pešci vedno več naglavnih svetilk, a se postavlja vprašanje: so te svetilke dobrodošle za promet ali moteče za voznike?
»Naglavne svetilke so lahko koristen pripomoček za boljšo vidljivost pešcev, a lahko imajo tudi zaslepljevalni učinek na voznike. So pa vsekakor bolje kot nič. Ta svetila pešcem omogočajo, da se bolje orientirajo, medtem ko korakajo po poteh v temnem okolju. Kljub temu pa je treba opozoriti, da lahko nekatere močnejših jakosti zaslepijo voznike, saj so opremljene z močnimi žarki, kar predstavlja potencialno tveganje za zaslepitev voznikov,« pove Jeromel.
Vsi smo odgovorni za varnost na cestah, zato bodimo pozorni, spoštljivi in sodelujmo za večjo varnost v prometu.