Glasbeni obrazi Tine Žerdin

Tina Žerdin
Naš čas

Koncert uspešne harfistke, Velenjčanke Tine Žerdin, navdušil domače občinstvo – V glasbo se je potopila

Velenje, 12. avgusta – Atrij Velenjskega gradu je v poletnem torkovem večeru gostil vrhunsko glasbenico, ki je uveljavljena v mednarodnih krogih, svoje korenine pa ima v Velenju – Tino Žerdin.

Doma najlepše in najtežje

V domačem mestu je predstavila projekt Obrazi (ali Obrazi bodoče preteklosti), s katerim je želela Velenju pokazati svoj odrasli obraz skozi prizmo glasbenih vsebin, ki so jo v zadnjih dvajsetih letih repertoarno najbolj navdihovale in zaznamovale. Privlači jo sodobna glasba in kot pravi, se uči tega jezika, ki nosi tudi drugačna sporočila, kot so bila včasih. »To je svet, ki me zanima in mi je velik izziv. Sodobna glasba je živa, morda v njej ni vse dobro, a se razvija, in to me privlači. Ne bi pa mogla izvajati samo sodobne glasbe. Zdi se mi pomemben balans med klasičnim repertoarjem in sodobnim, tudi zaradi tehničnih vidikov igranja, ki so nekaj posebnega.«

Koncertu je prisluhnil tudi skladatelj in profesor Slavko Šuklar in po njem za Naš čas dejal: »Tino spremljam že dalj časa in sem vesel, da je naredila večerni koncert. Harfa je prelep instrument, ampak lahko relativno hitro utrudi poslušalce. Čestitam ji iz srca. Najbolj me je navdušila skladba Vita Žuraja Clymene‘s Elusiveness, ki je super moderna, z njo pa glasbenik dokazuje, da harfa ni klasična harfa, ampak mnogo več. Videl sem, da je sodobna glasba Tino zelo »prijela«, v njej uživa, igra s celim telesom – v to skladbo in tudi sicer v glasbo se je potopila.«

Tina Žerdin je v dveh desetletjih nastopila na številnih odrih širom sveta. Velenje obišče preredko, pravi, in si želi, da bi ga večkrat. Kako je bilo nastopiti v Velenju, pred domačim občinstvom? »To je vedno najlepše in hkrati najtežje. Na eni strani se veseliš vseh znanih obrazov, na drugi strani pa se v nastop meša veliko spominov, čutiš neka pričakovanja, ki jih morda sploh ni … Je dodatno emocionalno breme, a hkrati prinaša tudi veliko lepih emocij, veselja. Ne da se primerjati z nobenim drugim koncertom nikjer drugje,« je odgovorila.

Nastopi širom sveta

Harfa je že dolga leta Tinin instrument, glasbeno pot pa je pričela v rosnih letih kot nadarjena pianistka na velenjski glasbeni šoli. Klavirju in kasneje tudi solopetju je ostala zvesta vse do prvega srečanja s harfo. Že po enem letu igranja tega inštrumenta je zmagala na državnem tekmovanju mladih slovenskih glasbenikov, kar ji je takoj odprlo pot na slovenske koncertne odre.

Magistrski študij koncertne harfe je na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju zaključila z odliko. Trenutno deluje kot prva harfistka v orkestrih Wiener Akademie, Dunajski komorni orkester, Avstrijsko-madžarska Haydn filharmonija in Synchron Stage Orchestra.

Pogosto nastopa kot gostujoča glasbenica v Dunajski državni operi, Ljudski operi in v drugih dunajskih orkestrih. Kot soloharfistka je med drugim nastopala z orkestrom Milanske Scale, na Tirolskem festivalu in v Narodni operi v Ulan Batorju v Mongoliji. 

Kot interpretka sodobne glasbe je od leta 2017 članica kvarteta airborne extended, s katerim je pred kratkim prejela državno nagrado Outstanding Artists 2025. Do zdaj je izdala dve zgoščenki s slovensko glasbo za harfo v sodelovanju z RTV Slovenija in Društvom slovenskih skladateljev.

Živi na Dunaju, veliko pa potuje. Od leta 2024 vodi Slovenski kulturni center Korotan na Dunaju.