Poklon Stojanu Batiču

Razstava o Stojanu Batiču
Naš čas

V Galeriji Velenje z razstavo študentov NFT zaznamovali 100-letnico rojstva in 10. obletnico smrti kiparja Stojana Batiča

Velenje, 22. maja – Letošnji Inventuri – pregledu ustvarjanja likovnih del dijakov umetniške gimnazije – likovna smer se je v Galeriji Velenje pridružilo tudi zaznamovanje 100-letnice rojstva in 10. obletnice smrti kiparja Stojana Batiča (1925–2015). Razstavi Batičev odzven v sodobnem času in Interierji slovenskih ladij s Stojanom Batičem so ob teh obletnicah pripravili študenti Oddelka za tekstilstvo, grafiko in oblikovanje Naravnoslovno-tehnične fakultete (NTF) UNI Ljubljana.

Na fakulteti dva predmeta predava Boris Beja. “Na prvi stopnji začnem predavati študentom o Stojanu Batiču, ki je s svojimi deli zaznamoval ne le Trbovlje, Hrastnik in Ljubljano, ampak tudi Velenje. V Velenju so že pred desetimi leti pripravili razstavo na temo njegovih spomenikov in spomeniške plastike. Zdaj se vračamo in zelo zanimivo mi je to, kako mladi vidijo kiparstvo preteklega stoletja, kako razumejo vse te zgodbe, ki jih je Stojan Batič vsem nam ponudil v branje, ne samo skozi spomenike NOB, ampak tudi skozi vse druge stvaritve, ki jih je naredil po vsej Sloveniji.”

Na Gorenjskem imajo Batičevega gamsa, v Portorožu in Brežicah Suzano, v Piranu Prometeja, v Velenju pa Edvarda Kardelja, Kontinuteto pred Gorenjem, Mater z otrokom pred Galerijo, Muze umetnosti na fasadi Doma kulture, Ob knjigi pred ŠCV, Onemele puške na Titovem trgu, Osvobojeno ženo v parku vile Herberstein ...

Drugi sklop razstave je posvečen Batičevi opremi slovenskih ladij. Projekt je raziskoval pomorsko dediščino, s čimer so si zadali izziv, kako fotografsko gradivo preoblikovati v virtualno prostorsko izkustvo sodobnemu muzejskemu obiskovalcu.

Boris Beja: “Splošna plovba v Piranu je imela svojo plovno floto in ladje so bile poimenovane po različnih krajih po Sloveniji. Ena od njih je nosila tudi ime Velenje. Na razstavi pa se srečamo z ladjama Portorož in Ljubljana. Po črno-belih fotografskih posnetkih smo skušali posutvariti te prostore, po katerih se zdaj lahko s 3D-animacijo sprehajamo. Projekt nadaljujemo s tem, da bi ga nadgradili z VR-očali in da bi lahko gledalec, obiskovalec resnično podoživel ta prostor, ki smo ga na novo konstruirali,” je drugi del razstave predstavil Boris Beja.

Razstave bodo na ogled do 23. junija.