Velenje 17. april – V Galeriji Velenje so odprli črno-belo razstavo, ki predstavlja izjemen opus svetovno priznanega fotografa Arneja Hodaliča. Na ogled so skrbno izbrane črno-bele fotografije, ki zajemajo različne tematike in prizore iz številnih držav in kultur, ki jih avtor že desetletja raziskuje in dokumentira.
Arne Hodalič je povedal, da je fotograf zgodb in da na razstavi lahko vidimo izbor iz različnih reportaž. »Kmalu bom dopolnil 40 let poklicnega fotografiranja in med ustvarjalno potjo tudi rasteš, se spreminjaš. Na začetku sem v objektiv iskal predvsem lepe stvari, potem pa me je prešinilo, da to ni prav, da moram pokazati, kakšen je svet, ko je grd in grozen,« je povedal avtor. Hodalič je zato potem kar nekaj let fotografiral samo vojne, krize ... V obdobju zadnjih nekaj let pa se je odločil, da bo delal oziroma fotografiral oboje, ker naš svet je lep in grd in ga ne moremo dati samo v eno kategorijo.
Pri črno-belih fotografijah je manj lepih zgodb, ker lepe zgodbe vseeno potrebujejo tudi barve, črno-bela fotografija pa je že sama po sebi prostor za globljo resnico in bolj socialno noto. Ob vprašanju, kaj je doživel po svetu, umetnik pove, da gre za stotine zgodb, ki so pri doživljanju potem odvisne od trenutnega počutja.
Začel je v Indiji
»Najbolj plodovit čas je bil, ko sem živel v Parizu, delal tudi 10 do 15 zgodb na leto in sem domov praktično hodil samo menjati oblačila. V kosu sem bil na poti tudi devet mesecev.« Kot je dejal, je Indija tista, ki jo mora izpostaviti, ker je kot profesionalni fotograf tam tudi začel svojo poklicno pot, tja pa se še vedno rad vrača, ker je »to dežela, ki te vedno preseneti in je nikoli ne moreš dovolj opisati.« Pravi, da v Indiji vsakič znova naredi kakšno dobro fotografijo oziroma zgodbo.
Ena fotografija, ki je zdaj tudi razstavljena, ga je še posebej zaznamovala in je iz časa Balkanske vojne, ker je bil to razpad takrat tudi njegove države, on pa kot fotograf v najbolj produktivnih letih, tako je čas razpada Jugoslavije zanj med najbolj ranljivimi. Kot čudovito deželo izpostavi tudi Jemen. »Tam sem bil leto preden je začela divjati vojna. Prav grozno se počutim zaradi uničujoče vojne, ker poznam deželo in tam živeče, zelo prijazne ljudi.«
Hodalič trenutno doživlja drugi vrhunec svoje kariere, prvi je bila leta 2007 reportaža o reki Ljubljanici, objavljena v National Geographicu, druga, ki jo zdaj ustvarja z ameriškim National Geographicom, pa je čudovita zgodba, ki pa bo objavljena v začetku leta 2026. Ko smo bolj za šalo kot zares vprašali, če razmišlja, da bi kdaj, vsaj profesionalno, odložil fotoaparat, pa je Hodalič odvrnil, da niti v slučaju ne, da bo fotografiral, dokler bo živ.