Interes potrošnikov za nakupe preko spleta se je še okrepil in takšna oblika nakupovanja je v veliki meri celo nadomestila tradicionalno obiskovanje trgovin in omogočila novo online realnost, s katero bomo odslej vsi živeli. Kaj pa lahko sklepamo iz pregleda leta in nakupnih navad uporabnikov platforme za primerjalno nakupovanje Ceneje.si?
Online prisotnost kupcev vedno večja
Nakupno vedenje se je tudi letos v veliki skupini potrošnikov usmerilo na splet, saj je po podatkih SURS-a v 1. četrtletju 2021 prek spleta nakupovalo kar 59 % 16–74-letnikov in s tem povzročilo vse veliko normalizacijo online nakupov. A kaj je kupce obdržalo na spletu in kaj lahko pričakujemo v prihodnjih letih? Po navedbah revije eMarketer predstavlja izogibanje množicam pri nakupovanju največjo skrb kar 32 % britanskih kupcev. Videti je, da se k spletnim trgovinam potrošniki ne zatekajo le zaradi potrebe in udobja, temveč, še vedno ali pa tudi, zaradi zagotavljanja varnega okolja v luči epidemije.
Kupci so torej na spletu, a kaj so v 2021 dejansko želeli kupiti?
Udobno nakupovanje preko spleta torej vse bolj izpodriva tradicionalni način nakupovanja v fizičnih trgovinah. V skladu s potrebami potrošnikov se tako razvijajo nove digitalne rešitve, ena takih je tudi Ceneje.si – svetovalec za nakupe, ki prihrani čas pri nakupovanju, saj vam omogoča bogato in hkrati usmerjeno izbiro daril.
V letu 2021 se je po podatkih Ceneje.si ohranil precejšen zagon spletnega nakupovanja, ki so ga v letu 2020 res omogočile epidemiološke razmere. Povpraševanje po vseh kategorijah izdelkov je v prvih spomladanskih mesecih celo preseglo tistega v letu 2020, nato pa se je – z določenimi odpiranji v družbi – rast povpraševanja začela nekoliko umirjati.
V letu 2021 tako ni bilo mogoče zaznati velikih posebnosti v povpraševanju po izdelkih v določenih kategorijah. Vse so bile v povprečju nekoliko manj obiskane kot v rekordnem letu poprej, a še vedno je mogoče opaziti določene specifike nakupnega vedenja, ki so se oblikovale.
Pnevmatike ‒ zmagovalke kupcev v letu 2021
Kljub umirjanju rasti povpraševanja kupcev po izdelkih v spletnih trgovinah, lahko opazimo najvišji dvig povpraševanja potrošnikov po zimskih, letnih in celoletnih pnevmatikah. To je mogoče pripisati tudi nekoliko spremenjenim navadam kupcev, saj si ti želijo olajšati nakup večjih izdelkov z dostavo na dom. Nakupi pnevmatik so tudi sezonsko pogojeni in spletno nakupovanje v določenem obdobju omogoča dober in enostaven pregled med ponudbami trgovcev.
Amadej Grošelj, produktni vodja za razvoj analitičnih orodij na Ceneje.si, stanje na trgu komentira takole: “Glede na letošnje podatke, se e-commerce trg stabilizira in postaja vedno bolj zrel. Glavne priložnosti za spletne trgovce ležijo v nišnih kategorijah, ki morda še ne premorejo pedigreja nakupa preko spleta. Trgovci se bodo morali podati na pot aktivnega udejstvovanja na trgu in tako zagotavljati storitve na visoki ravni, tudi zaradi močne konkurence. Kakovostna podpora kupcem, odzivna spletna stran, oznake zaupanja, uporaba kakovostnih podatkov, prisotnost na marketplace-ih in primerjalnih spletnih straneh … Vse to je postala nujnost za spletne trgovce, ki želijo uspeti.”
Postopno odprtje fizičnih trgovin je resda nekoliko spremenilo gibanje povpraševanja po določenih izdelkih, a spletni kupci so v letu 2021 še vedno pogosto povpraševali po električnih skirojih (zabeležili smo 15-odstotno rast), robotskih sesalnikih in električnih kolesih (kjer je povpraševanje poskočilo za kar 95 % glede na enako obdobje v letu 2020).
TOP kategorije spletnih nakupov v letu 2021
Raziskava Shopper’s Mind 2021, ki jo je izvedel Ceneje.si s partnerjema Valicon in iPROM, je pokazala nadaljevanje trenda spletnega nakupovanja ter zabeležila povečano intenzivnost in frekvenco online nakupov. Povprečna vrednost nakupa znaša tako skoraj 100 evrov, kupci pa trenutno najraje nakupujejo v blagovnem segmentu elektronike, mode in izdelkov za dom in vrt.
Povpraševanje, ki smo ga opazili z analizo podatkov Ceneje.si ravno tako kaže na že tradicionalno zmagovalko med najbolj priljubljenimi, tj. kategorija – mobilni telefoni. Sledijo ji izdelki kategorije pametne ure in merilci, prenosniki in LCD/LED televizorji. Med TOP 10 kategorijami izdelkov uporabnikov so se znašle tudi pnevmatike in izdelki kategorije dom in vrt (kosilnice in hladilniki z zmrzovalnikom) ter oblačila – ženske jakne in plašči, pri katerih se je povpraševanje glede na enako obdobje v letu 2019 povečalo za kar 53 %.
Povpraševanje po izdelkih v TOP 10 kategorijah ostaja preko celega leta enakomerno visoko v tistih, ki niso sezonsko zaznamovane, hkrati pa so opazni porasti pri npr. zimskih, letnih in celoletnih pnevmatikah spomladi in jeseni ter hladilnikih, po katerih kupci povprašujejo pogosteje v prvih poletnih mesecih.
Izdelek, po katerem so letos potrošniki najpogosteje povpraševali in ga iskali na spletu, je SONY igralna konzola PlayStation 5 DIGITAL.
Med TOP 10 se je uvrstil tudi malce drugačen model igralne konzole SONY PlayStation 5, slušalke APPLE AirPods 2 in set APPLE AirPods Pro + wireless case. Visoko povpraševanje smo zaznali tudi pri XIAOMI električnem skiroju PRO 2, pametni uri HUAWEI Watch GT 2 Pro in XIAOMI električnem kolesu Himo C26. Med prvih 10 izbir pa sta se zaradi (še vedno) povečanega obsega dela na domu in šolanja na daljavo v uvrstili tudi: zunanja brezžična kamera DIGICAM in HP kartuša F6V25AE (nr.652).
Koliko so Slovenci zapravili za spletne nakupe v letu 2021?
Raziskava Shopper’s Mind 2021 je pokazala, da so slovenski kupci za košarico spletnega nakupa v povprečju zapravili skoraj 100 evrov. Na platformi za spletno nakupovanje Ceneje.si pa je mogoče opaziti, da je povprečno povpraševanje spletnega kupca, ki zajema iskanje primernega izdelka in primerjavo ponudb, znašalo kar 376 evrov.