V njej bodo sodelovali pacienti, ki bodo v tem obdobju imeli pregled pri zdravniku specialistu in bodo po obravnavi prejeli vabilo za sodelovanje v raziskavi. Ugotovitve raziskave bodo prispevale k prepoznavanju dobrih praks v slovenskem zdravstvu in priložnosti za izboljšanje kakovosti zdravstvene oskrbe.
Kako bo raziskava potekala?
Nacionalna raziskava o izkušnjah pacientov z obravnavo v specialistični ambulanti se bo v Sloveniji izvajala prvič. Prvi del raziskave, ki je bila razvita v okviru projekta PREMs in PROMs v Sloveniji, bo potekal od 18. do 29. marca 2019 v zdravstvenih domovih, splošnih bolnišnicah, obeh univerzitetnih kliničnih centrih in pri zdravnikih s koncesijo. V prvi val raziskave so vključene naslednje zdravstvene dejavnosti:
- kirurgija,
- gastroenterologija,
- otorinolaringologija,
- diabetologija, endokrinologija in presnovne bolezni,
- dermatovenerologija,
- pulmologija (samo v zdravstvenih domovih).
V raziskavi lahko sodelujejo vsi pacienti, ki bodo v tem času obiskali zdravnika specialista z enega od naštetih področij zdravstvenih dejavnostih in bodo prejeli pisemsko ovojnico z vabilom za sodelovanje. Raziskava poteka pri pacientih, ki so imeli ambulantno zunajbolnišnično obravnavo, to pomeni, da niso bili hospitalizirani v bolnišnici.
Če bodo pacienti v ambulanti prejeli vabilo in podrobna navodila za sodelovanje v raziskavi, lahko izpolniijo spletno ali papirnato verzijo vprašalnika. Za dostop do spletnega vprašalnika, ki bo objavljen na naslednji povezavi, bodo prejeli unikatno geslo. Vzorec papirnate oblike vprašalnika je na voljo na naslednji povezavi.
Kaj je namen raziskave?
Številne evropske države so čedalje bolj osredotočene na vlogo pacienta kot osrednje točke v zdravstvenem sistemu, kar se kaže pri večji vključenosti pacientov pri odločanju in ocenjevanju zdravstvenega procesa. To želimo doseči tudi v Sloveniji, zato Nacionalni inštitut za javno zdravje na pobudo Ministrstva za zdravje izvaja to raziskavo o izkušnjah pacientov z obravnavo v specialistični ambulanti. Čeprav v Sloveniji v zdravstvenem sistemu zbiramo veliko podatkov o tem, kako sistem deluje, imamo na voljo le malo informacij o tem, kako se počutijo pacienti in kaj bi pacienti spremenili, da bi sistem deloval bolje. S to raziskavo bomo dobili vpogled v izkušnje z zdravstvenimi obravnavami neposredno s strani pacientov. Njihovi odgovori bodo pomagali pri prepoznavanju težav in posledično pri izboljšanju našega zdravstvenega sistema. Zdravstvenim izvajalcem in osebju bo tako omogočen vpogled v njihovo delo skozi oči pacienta, kar bo prispevalo k prepoznavanju dobrih praks in priložnosti za izboljšanje kakovosti zdravstvene oskrbe.
Kako je z zaupnostjo zbranih podatkov?
Raziskava je popolnoma anonimna, saj v nobenem koraku ne bomo razpolagali s pacientovim imenom in priimkom. Zdravstveni izvajalec nikakor ne bo imel vpogleda do pacientovih osebnih odgovorov, prav tako njegovo (ne)sodelovanje nima vpliva na njegovo nadaljnjo zdravstveno oskrbo.
Kje bodo objavljeni izsledki te raziskave?
Izsledki raziskave bodo objavljeni na spletni strani Nacionalnega inštituta za javno zdravje.
Kaj so pokazali izsledki pilotne raziskave, izvedene novembra 2018?
V novembru je potekalo pilotno zbiranje podatkov v šestih različnih specialističnih ambulantah. Ugotovitve glede časa čakanja na obravnavo in predlogi pacientov za izboljšavo, so prikazani spodaj.
Koliko časa ste čakali od ure, ob kateri ste bili naročeni, do začetka obravnave?
Vsebine, ki jih pacienti najpogosteje omenijo pri vprašanju Kaj bi želeli, da se v ambulanti izboljša.
Za dodatne informacije v zvezi z raziskavo je na voljo naslednji elektronski naslov: prems@nijz.si