Raste tudi priljubljenost brezstičnega plačevanja, ki ga vsaj enkrat tedensko uporablja 54 odstotkov vprašanih, in plačevanja prek mobilnega telefona.
Kot je pokazala raziskava Masterindex, v katero so vključili Slovence, stare med 18 in 55 let, imamo Slovenci v povprečju do tri plačilne kartice. Okoli 80 odstotkov imetnikov vsaj ene kartice opravi vsaj en nakup s kartico tedensko, za spletne nakupe pa svoje kartice tedensko uporablja 12,5 odstotka Slovencev, so navedli pri Mastercardu.
56 odstotkov vprašanih je s kartico pripravljenih plačati tudi zneske do pet evrov. Kartica je sicer najpogostejša oblika plačila pri nakupih vsakodnevnih potrebščin in nakupih na bencinskih servisih.
Brezstično plačevanje po ugotovitvah raziskave vsaj enkrat tedensko uporablja 54 odstotkov Slovencev, pri čemer se je ta odstotek v primerjavi z lansko zimo zvišal za dobrih 10 odstotkov. Tiste, ki tovrstnega plačevanja ne uporabljajo, najbolj skrbi varnost (31 odstotkov) ali pa jim ni še nihče ponudil te možnosti plačevanja (27 odstotkov). Uporabniki brezstičnega plačevanja verjamejo, da je to hitrejše (78 odstotkov) od drugih oblik plačila, bolj preprosto (75 odstotkov) in priročno (73 odstotkov).
Kot ocenjujejo pri Mastercardu, Slovenci tako že sledimo trendom prehoda v brezgotovinsko družbo, vendar še vedno pričakujemo krepitev varnosti, ki je po mnenju 54 odstotkov vprašanih pri plačevanju z brezstično kartico izjemno pomembna. Tri četrtine Slovencev meni, da je stalni fizični stik s kartico v celotnem postopku plačevanja pomemben, leta 2016 pa je bilo takšnega mnenja 61 odstotkov vprašanih.
Čeprav 69 odstotkov vprašanih meni, da bo čez pet let najbolj priljubljeno plačevanje s plačilno kartico, raste tudi delež takšnih, ki menijo, da bo takrat najpogostejši način plačila prek mobilnega telefona. Trenutno jih je takšnega mnenja 26 odstotkov, kar je 16 odstotnih točk več kot pozimi leta 2015.
55 odstotkov vprašanih bi bilo pripravljenih uporabljati aplikacijo za mobilno plačevanje, če bi to ponujala njihova banka izdajateljica plačilne kartice, ali prek aplikacije (13 odstotkov). Potrošniki si želijo, da je taka mobilna aplikacija varna in enostavna, z merilcem stroškov in nadzorom porabe ter uporabniku prijazno izkušnjo.
Na potovanje v tujino plačilno kartico vzame 88 odstotkov vprašanih. Kot glavne prednosti uporabe kartic v tujini so navedli široko sprejetost (79 odstotkov), dobro zaščito pred zlorabami (55 odstotkov), ugodno menjalno razmerje pri plačevanju (39 odstotkov), brezobrestna plačila (39 odstotkov) in ugodno menjalno razmerje pri dvigih gotovine (31 odstotkov).
Vodja marketinga pri Mastercard Slovenija Aleš Petejan je rezultate raziskave pospremil z besedami, da je brezgotovinska družba “zagotovo vizija prihodnosti, ki se iz leta v leto zdi bolj realen in dosegljiv cilj”.
“Slovenci zaupajo v varnost spletnih plačil, celo mobilno plačevanje jim je vse bolj domače in priljubljeno, biometrija pa že pomembno prepleta naše vsakodnevne potrošniške navade. Spremljanje trendov plačevanja postaja vse zanimivejše, saj se spremembe odvijajo izjemno hitro. Po zadnjih podatkih Masterindex raziskave lahko trdimo, da smo v koraku s časom in globalnimi trendi,” je dodal.
Raziskavo je oktobra letos na reprezentativnem vzorcu več kot tisoč posameznikov s sistemom računalniško podprtega spletnega anketiranja izvedla agencija Mediana.
Vir: STA