V sredo je s proizvodnih trakov Fordove tovarne v Detroitu zapeljal desetmilijonti mustang, kultni avtomobil, ki za mnoge pooseblja svobodo avtomobilskih popotovanj. Prvotno je bil zasnovan kot manjši in široko dostopen avtomobil, danes pa velja za ne ravno varčne “ameriške mišice” za avtomobilske sladokusce.
Ford Mustang je, kot piše francoska tiskovna agencija AFP, za mnoge najslavnejši avtomobil na svetu, saj se je pojavil v številnih filmih in videospotih ter nastopal tudi v besedilih skladb. Tako ni presenetljivo, da je pridobil status avtomobila, ki kar kliče po svobodnem popotovanju po ameriških avtocestah. Navsezadnje je tudi ime dobil po pasmi konj, ki se prosto gibljejo po ameriškem Zahodu.
Čeprav njegovi snovalci niso nameravali ustvariti kultnega vozila, si je mustang pridobil status ikone, ki ljubitelje združuje v klube, imetnike redkih prvih modelov pa povzdiguje med lokalne ali celo globalne zvezdnike. Kupca povsem prvega mustanga, ki si avtomobil še vedno lasti, je Ford ob obletnici posebej izpostavil, saj po besedah družbe pooseblja zvestobo lastnikov najslavnejši “ameriški mišici”.
Prihod desetmilijontega mustanga so v Fordovi tovarni v Detroitu obeležili s posebno slovesnostjo, ki je vključevala tudi parado vozil od sedeža družbe v predmestju Detroita do tovarne v njegovem industrijskem delu.
V zadnjih letih ima Ford s prodajo mustangov sicer nekaj težav, a predvsem v ZDA. Drugod po svetu, denimo na Kitajskem in v Nemčiji, kjer jih nikdar ni bilo posebej veliko, pa prodaja raste. Zasluge za to ima tudi razvoj novejših različic, ki po mnenju mnogih predstavljajo pravi magnet za fotografske objektive.
Novi mustang pa še zdaleč ni privlačen le navzven, saj s svojim značilnim petlitrskim osemvaljnim motorjem poskrbi za izvirno vozniško izkušnjo, pri Fordu pa so se potrudili tudi glede kakovosti izdelave in se približali evropskim zahtevam.
Motor s 421 konjskimi močmi, kolikor jih pridela petlitrski osemvaljnik, seveda ni varčen, a kupcem mustanga to verjetno ne predstavlja ključnega merila. Ameriški avtomobili tudi sicer ne slovijo kot varčni, saj je v državi, kjer je gorivo poceni, skrb za okolje pa ne ravno v ospredju, tri- ali več litrski atmosferski motor še vedno nekaj običajnega.
Ford izdelal desetmilijonti kultni mustang
Naš čas
14. avgust 2018