Turizem v največjem investicijskem ciklu v zgodovini

Srečanje je ponudilo tudi priložnost za razmislek o razvojnih usmeritvah turizma v prihodnje.
Naš čas

Dan šaleškega turizma je ponovno povezal turistične deležnike: razvoj, podatki in nove priložnosti – Tradicija, sodelovanje in pogled naprej

Velenje, 26. novembra ‒ Zavod za turizem Šaleške doline je tudi letos, že četrtič zapored, pripravil Dan šaleškega turizma – dogodek, ki povezuje turistične deležnike iz doline in širše regije. Namenjen je pridobivanju novih znanj, izmenjavi dobrih praks ter krepitvi sodelovanja. Srečanje je ponudilo tudi priložnost za razmislek o razvojnih usmeritvah turizma v prihodnje.

Pomembna sta sodelovanje in povezovanje

O pomenu povezovanja je spregovorila direktorica zavoda Alenka Kikec in poudarila, da je Dan šaleškega turizma postal tradicionalen dogodek, ki ga na zavodu običajno organizirajo po Dnevih slovenskega turizma, najpomembnejšem nacionalnem srečanju turističnih deležnikov. »To je dan, ko se na lokalni ravni srečamo vsi, ki delamo v turizmu. Prav je, da se posvetimo ključnim temam, ki so pomembne na nacionalni ravni.« Trenutno poteka tudi priprava letnega delovnega načrta zavoda, zato so bile informacije o prihajajočih razpisih še posebej dragocene. Kikec je ob tem pohvalila dobro sodelovanje med turističnimi ponudniki v dolini: »Redno organiziramo mesečna srečanja in koordinacije. Veseli nas, da vse bolj delamo povezano, z roko v roki.« Ob vprašanju o konkretnih priložnostih je direktorica izpostavila dva razpisa, ki ju bodo v Zavodu zagotovo izkoristili: razpis za kulturno dediščino ter regijski razpis, pri katerih so že »v nizkem štartu«. Pomemben poudarek srečanja so bile tudi predstavitve Nacionalnega informacijskega središča za turizem, ki ponudnikom omogoča vpogled v aktualne podatke o obiskih in trendih. »Na zavodu te podatke že uporabljamo, veseli pa nas, da bodo z njimi začeli delati tudi ponudniki. Podatki nam služijo kot kompas – povedo, kje smo in kam gremo,« je dodala.

Destinacija Šaleška ni le ime – je doživetje

Podžupanja MO Velenje Aleksandra Vasiljević je poudarila, da so takšna srečanja ključna za razvoj turizma in povezovanje vseh deležnikov. »Destinacija Šaleška ni le ime, je doživetje, je avtentičnost in so ljudje, ki skrbijo, da turizem pri nas živi. Imamo veliko pokazati in na to smo lahko ponosni,« je dejala. Po njenih besedah je dogodek odlična priložnost za izmenjavo mnenj, predstavitev novosti ter pridobivanje informacij, ki so pomembne za načrtovanje trajnostnega turizma.

Slovenski turizem v največjem investicijskem ciklu doslej

Dubravka Kalin z ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport je izpostavila, da je slovenski turizem trenutno v največjem investicijskem ciklu v zgodovini. Poleg projektov, ki že tečejo v okviru Načrta za okrevanje in odpornost, se v prihodnjih mesecih odpirajo tudi novi razpisi iz evropske kohezijske politike. »Sredi decembra bo objavljen razpis, namenjen razvoju turističnih produktov o kulturni dediščini, ki nadgrajuje razpis ministrstva za kulturo. Januarja pa sledi še razpis za vzpostavitev destinacijskih menedžment organizacij. Pri razvoju novih produktov si država želi inovativnih, avtentičnih rešitev, ki bodo ustvarjale povezave med kulturo in turizmom. »V zadnjih tridesetih letih smo bistveno okrepili prepoznavnost Slovenije. Zdaj je čas, da se še bolj posvetimo upravljanju destinacij, razvoju avtentičnih doživetij in dvigu konkurenčnosti.«

Platforma omogoča pregled vseh poročil in analiz

Ana Jemec Špik, vodja projekta NiST pri Slovenski turistični organizaciji, je predstavila delovanje Nacionalnega informacijskega središča za turizem, ki predstavlja osrednje orodje za zbiranje, analizo in interpretacijo podatkov v slovenskem turizmu. Pojasnila je, da platforma omogoča pregled vseh poročil in analiz, ki jih lahko uporabniki filtrirajo po obdobjih, ciljnih skupinah in različnih podatkovnih kategorijah. »Uporaba podatkov je ključna za izboljšanje učinkovitosti destinacijskih organizacij in nacionalnega turističnega sistema. Le tisto, kar merimo, lahko tudi upravljamo in nadgrajujemo,« je poudarila. NiST je na voljo od 4. junija, z novim letom pa bo omogočen popoln dostop do vseh vsebin, vključno s turističnim indeksom in delno digitalizacijo Zelene sheme slovenskega turizma. Orodje je namenjeno destinacijam, ponudnikom, lokalnim skupnostim, podjetjem ter vsem, ki jih zanimajo turistični podatki.

30 let razvoja slovenskega turizma

Direktorica Slovenske turistične organizacije mag. Maja Pak Olaj je poudarila, da letos obeležujejo 30 let od ustanovitve Centra za promocijo turizma Slovenije, predhodnika Slovenske turistične organizacije (STO), ustanovljenega leta 1995. »Takrat smo začeli s povsem drugačnimi pogoji, s skromnimi sredstvi in z nalogo, da Slovenijo sploh postavimo na svetovni turistični zemljevid. Takratna znamka je bil šopek rožic, kar je bil začetek naše identitete.« Današnja turistična znamka I feel Slovenia, ki jo Slovenija uporablja že 18 let, je po njenih besedah dosegla izjemno prepoznavnost po svetu. »Znamka nosi močan čustven naboj, krepi podobo naše državnosti in nas usmerja k trajnosti ter butičnosti – vrednotam, ki so temelj sodobnega slovenskega turizma. Z njo smo razvili številna orodja, med njimi Zeleno shemo slovenskega turizma, s katero uresničujemo obljubo zelene, trajnostne destinacije.« Znamka se vse bolj uveljavlja tudi izven turizma. Ključni cilj ostaja razvoj kakovostnih doživetij, ki bodo koristila tako turistom kot lokalnim prebivalcem. O strategiji nastopa na tujih trgih pa: »Osredotočamo se predvsem na bližnje evropske trge, kamor usmerjamo približno 75 odstotkov sredstev. Manjši del bo namenjen oddaljenim trgom ter promociji znotraj Slovenije.«