Zaživela je nova aplikacija PUP-Saubermacher, d. o. o., namenjena gospodinjstvom v Šaleški in Zgornji Savinjski dolini, lahko pa si jo naložijo tudi ostali, saj vključuje številna navodila in smernice za pravilno ločevanje odpadkov. Aplikacija omogoča enostaven dostop do nasvetov, urnikov odvoza, informacij o akcijah zbiranja odpadkov ter obrazcev.
»Z uporabo te aplikacije bo ravnanje z odpadki še lažje in učinkovitejše. Potrebovali smo nekaj časa, da smo jo oblikovali po naših potrebah, a zdaj je končno zaživela,« pravi Alenka Centrih Ocepek, vodja tehnološke priprave dela pri PUP Saubermacher.
Registracija je enostavna in hitra
Ko bodo v začetku aprila izšle prve položnice, bodo na njih vključene QR-kode. »Vsak uporabnik, ki bo želel dostopati do aplikacije, bo preprosto skeniral QR-kodo, ki bo vsebovala podatke o plačniku in odjemnem mestu. Ko bo uporabnik enkrat registriran, se bo odprla celotna aplikacija, v kateri bo lahko pregledoval svoje zabojnike in urnike odvoza ter celo naročal kosovne odvoze. Aplikacija omogoča tudi izpolnjevanje obrazcev za e-poslovanje, kar pomeni, da bo v prihodnje vse potekalo brez papirnih obrazcev – računi bodo neposredno poslani na e-naslov ali v e-banko,« pojasnjuje Alenka Centrih Ocepek, ki se ji zdi res pomembno, da imajo uporabniki vse informacije na dosegu roke, predvsem takrat, ko se pojavi kakšno vprašanje.
»Kako se bodo ljudje odzvali na uporabo te aplikacije, bo vidno šele v naslednjih mesecih,« pravi sogovornica. »V prvih treh mesecih bomo spremljali, kako bodo stvari sprejete, na podlagi tega pa bomo lahko ocenili, ali je aplikacija zaživela ali ne.«
Zasnovana je preprosto, brez nepotrebnih dodatkov, ki bi uporabnikom oteževali uporabo. »Seveda pa obstaja nekaj izzivov, predvsem pri starejši populaciji, ki morda ni tako vešča tehnologije. A tukaj je pomembno, da si medgeneracijsko pomagamo,« zaključuje Alenka Centrih Ocepek.
S pomladjo bodo zaživele čistilne akcije
Zadnja položnica je prinesla tudi pomemben urnik odvoza, ki vključuje datume spomladanskih čistilnih akcij. Te so ključne za pravilno ravnanje z odpadki, saj omogočajo zbiranje različnih vrst komunalnih odpadkov, vključno z nevarnimi odpadki. Nevarni odpadki, kot so embalaže, ki še vsebujejo nevarne snovi, morajo biti oddani ločeno in ne kot običajna embalaža, saj lahko predstavljajo resno nevarnost za okolje. »Spomladanske čistilne akcije se bodo začele v maju v Velenju, nato pa se bodo nadaljevale v Šoštanju, Šmartnem ob Paki in v Zgornji Savinjski dolini. Urniki teh akcij so objavljeni na letakih, ki spremljajo položnice, in so dostopni tudi v aplikaciji. Pomembno je, da občani vedo, kdaj in kje lahko oddajo nevarne odpadke, električno in elektronsko opremo ter celo uporabna oblačila.
Akcija zbiranja oblačil se je izkazala za zelo uspešno, saj se pogosto zberejo oblačila, ki so še nosljiva. Sortiranje teh oblačil je preprosto in hitro, kar zmanjšuje količino odpadkov v smetnjakih. Za razliko od drugih vrst odpadkov so akcije zbiranja oblačil in nevarnih odpadkov pogosto zelo dobro obiskane. Tudi v Zgornji Savinjski dolini, kjer je več kmetij, so priljubljene, saj prebivalci cenijo možnost, da lahko varno in enostavno oddajo nevarne snovi,« nadaljuje Alenka Centrih Ocepek, ki poudari, da so, čeprav je obisk pri kosovnih odpadkih nekoliko manjši, saj ljudje te pogosto prinesejo v zbirni center, kljub temu veseli, da so vse akcije obiskane in da ljudje prinašajo tisto, kar trenutno zbirajo.
Podzemne zbiralnice odpadkov dobro sprejete
Podzemne zbiralnice so uporabniki v Velenju že zelo dobro sprejeli, saj jim omogočajo enostavno in priročno oddajo odpadkov. Še vedno pa je pomembno, da ljudje ločujejo odpadke že doma, preden jih prinesejo do zbiralnic.
»Včasih se zgodi, da ljudje ne želijo prinesti posameznih vrečk za vsako ločeno frakcijo, kar pogosto vodi v to, da vse odpadke zmešajo v eno vrečko. To je lahko problematično, saj morajo odpadki ostati čisti in pravilno ločeni, da bo predelava čim bolj učinkovita. Če so na primer papir, embalaža ali biološki odpadki preveč onesnaženi (vlažni ali zmešani), to predstavlja težave za predelovalce in tudi za nas kot uporabnike, saj lahko privede do reklamacij,« pojasnjuje Alenka Centrih Ocepek.