Njihov osrednji cilj je krepitev gospodarskih odnosov med Avstrijo in Slovenijo. Delijo informacije o slovenskem gospodarstvu in vstopu na slovenski trg ter pomagajo pri iskanju uvoznikov, zastopnikov in poslovnih partnerjev. Slovenskim podjetjem omogočajo različne povezave z avstrijskim gospodarstvom.
Mreženje in sinergije
Ena izmed ključnih nalog predstavništva je organizacija dogodkov, ki omogočajo srečanje med avstrijskimi in slovenskimi podjetji. B2B prireditve in tradicionalna gospodarska srečanja so priložnost za povezovanje, spoznavanje ponudbe in postavljanje temeljev za nove poslovne priložnosti. Kako pomembno je sodelovanje med državama, pojasnjuje Barbara Miklavžin, marketing manager pri Advantage Austria Ljubljana, ki se je udeležila poslovnega zajtrka Poslovni espresso ob Velenjskem jezeru.
»Izjemno pomembno je. To smo spoznali predvsem med pandemijo, ko so bili osebni stiki okrnjeni. Zdaj pa se vsi z veseljem udeležujejo različnih mreženj. Iščemo poslovne partnerje, kadre in dobavitelje. S tem prispevamo k povezovanju in ustvarjanju sinergije med podjetji obeh držav, kar na koncu pripomore k uspešnemu sodelovanju in razvoju gospodarstva na obeh straneh.«
V obeh državah povečane potrebe po kvalificirani delovni sili
Gospodarska podjetja v Avstriji in Sloveniji sodelujejo na različnih področjih, pri čemer so nekatera posebej zanimiva in aktualna. »Trenutno je izrazito zanimivo področje kadrov ter prehod iz Azije v Evropo. To se odraža v potrebi po kvalificirani delovni sili ter prilagajanju globalnih virov lokalnim potrebam,« poudari Miklavžinova in doda, da je poleg tega tudi razvoj industrije ključno področje, na katerem sta avstrijsko in slovensko gospodarstvo zelo močno povezana. V obeh državah je v ospredju razvoj industrijskega sektorja, kar prinaša številne priložnosti za sodelovanje, inovacije ter izmenjavo znanja in tehnologij. Povezovanje med podjetji v Sloveniji je resnično celostno in neodvisno od geografskih meja,« poudarja strokovnjakinja na področju gospodarskega sodelovanja.
Iščejo različne mojstre
Miklavžinova razloži, kakšne kadre iščejo: »V bistvu gre trenutno za potrebo po različnih vrstah kadra, zlasti pa opažamo zanimanje za obrti in različne mojstre, ki so v nekaterih primerih v upadu. Podobna slika se kaže tudi v Sloveniji, kjer je ta trend opazen. Sejmi pa so lahko bodisi podobni bodisi različni glede na vsebino in cilje udeležencev. Udeležujemo se tako slovenskih kot avstrijskih sejmov, pri čemer je treba opozoriti, da imamo v Sloveniji manj sejmov kot v Avstriji. Večina podjetij se zato usmerja na nemški trg in se udeležuje sejmov tam, kjer je še vedno zelo aktivna sejemsko-razstavna dejavnost. Je pa predstavitev podjetja na sejmih ključna za promocijo in vzpostavitev poslovnih stikov, tako v Sloveniji kot v Avstriji. V obeh državah se zdi, da je pristop k sejemski dejavnosti podoben, pri čemer je cilj ustvariti učinkovito platformo za predstavitev podjetja in vzpostavitev novih poslovnih priložnosti,« še doda Miklavžinova.