Prvo polletje so zaznamovale aktivnosti iskanja novega strateškega partnerja, drugo pa prilagajanje novim razmeram oziroma integraciji v svetovno korporacijo Hisense.
Ustvarili so za 1,184 milijarde evrov prihodkov od prodaje, od tega 1,074 milijarde (91 odstotkov) v osnovni dejavnosti gospodinjskih aparatov. Rast so dosegli predvsem na Madžarskem, v Ukrajini, Bolgariji in Češki republiki ter na trgih, kjer prodajajo izdelke blagovne znamke Asko. Manj prihodkov pa so ustvarili v Zahodni Evropi.
V razvoj 30 milijonov evrov
Za vlaganja v razvoj so namenili 30 milijonov kar predstavlja 2,5-odstotni delež vseh prihodkov. Enak delež so namenili tudi trženju. Uspelo jim je dvigniti delež prodanih prestižnih blagovnih znamk, ki predstavljajo 27,8 odstotkov, delež inovativnih aparatov pa se je v prihodkih od prodaje povečal na 22,7 odstotka. Med najpomembnejšimi razvojnimi novostmi so bile nove generacije premijskih pralnih in sušilnih strojev, premijskih pomivalnih strojev, plinskih kuhališč vgradnih hladilnikov in nove različice pomivalnih strojev za industrijske kupce. Predstavili so tudi platformo ConnectLife, ki je temelj bodočega pametnega doma za vse aparate in naprave v Skupini.
Zaradi računovodskih prilagajanj 74,4 milijona izgube
V letu 2018 so tako zabeležili 37,3 milijona evrov čiste izgube. V ta znesek je vključen tudi čisti poslovni izid družb ustavljenega poslovanja (2,9 milijona evrov).
V postopku integracije v skupino Hisense so spremenili nekatere računovodske ocene, ki so drugačne od tistih pred prevzemom. Teh je bilo kar za 74,4 milijona evrov in za toliko se je seveda tudi povečala izguba. Upoštevajoč negativni vpliv enkratnih in izrednih dogodkov (74,4 milijona evrov) ter pozitivni učinek od prodaje premoga (0,5 milijona evrov) pa bi čista izguba leta 2018 znašala 111,2 milijona evrov.
Izvedli refinanciranje
Ob koncu leta 2018 so ob podpori strateškega lastnika izvedli pomembno refinanciranje Skupine. Povprečna obrestna marža bo tako za letos za približno četrtino nižja od lanske.
Hisense jim je v ta namen zagotovil finančno podporo v višini 100 milijonov evrov s tem pa tudi dolgoročno finančno stabilnost in solventnost.
Vsaj 100 milijonov evrov internega financiranja bo lastnik ohranil, dokler bo kazalnik čistih finančnih obveznosti v razmerju do EBITDA presegal raven 3.
Nadaljujejo z odprodajo družb netemeljnih dejavnosti
Skladno s strateško usmeritvijo osredotočanja na osnovno dejavnost so lani nadaljevali odprodajo družb netemeljnih dejavnosti. Prodali so podjetje Gorenje Surovina, skupaj z njenimi odvisnimi družbami, ter delež v Gorenje Projektu ter GGE Netherlands B. V.
Kako naprej?
Kitajci so se v Gorenju lotili čiščenja bilanc, verjetno delno tudi kadrov, ter postavljanja strategije, ki je gotovo vsaj nekoliko drugačna, kot jo je Gorenje imelo doslej. Kljub izgubi, ki so jo verjetno pričakovali, za zdaj proizvodnjo ohranjajo v Velenju in jo nameravajo, kot zatrjujejo, z izdelavo televizorjev, tudi širiti. Očitno pa se bodo odrekli nekaterim poslovno manj donosnim predvsem pa nepovezanim dejavnostim in seveda bodo od zaposlenih pričakovali dobiček. Tu pa se začenja nova zgodba, ki za marsikoga lahko pomeni trd pristanek.