Razvijanje logičnega mišljenja, pomnjenja, potrpežljivosti, sodelovanja, razmišljanja, taktiziranja, kombiniranja. Kje bi se lahko otroci tako pomembnih stvari za življenje (na)učili in se ob tem še zabavali? V šoli, kajpak, in to tudi z igranjem bridga.
To zanimivo igro s kartami so začeli uvajati v program podaljšanega bivanja v dveh velenjskih osnovnih šolah, Šalek in Gustava Šiliha, jeseni se bosta najverjetneje pridružili še ena velenjska, Mihe Pintarja Toleda, in šoštanjska Karla Destovnika Kajuha. Ponudbo je dal Šaleški bridge klub (ŠBK), aktivnosti pa vodi njegova članica Nuša Gošnik, upokojena učiteljica.
Od študentov do dijakov in osnovnošolcev
Na obisku v OŠ Šalek je učence pri igri bridga spoznal tudi predsednik Bridge zveze Slovenije Tomaž Adamič, ki kar ni mogel verjeti, kako so učenci – gre za sedemletnike, torej 2. razred OŠ – navdušeno hiteli razlagati pravila in dobrobiti, ki jih imajo od igre.
»Ostal sem brez besed,« je naprej dejal. »Tole je mnogo več, kot sem pričakoval. Vidim, da je prihodnost v mladini in da lahko bistveno hitreje dojemajo kot starejši. Fantastično delo vseh, ki so vključeni v to idejo in njeno uresničevanje. Čestitke!« je bil navdušen.
Bridge je zahtevna igra, za otroke pa je seveda prilagojena, prav tako karte. »Ampak osnovni principi so enaki: razvijajo razmišljanje, partnerstvo, logiko,« pojasni Adamič in še, da v Franciji, od koder varianta bridga za otroke, imenuje se Le Petit bridge, izvira, je to zdaj del učnega programa v vseh osnovnih šolah. To je dolgoročni cilj tudi pri nas, saj bi to v marsičem pomagalo otrokom pri učenju in v življenju.
»V novem mandatu bomo pri Bridge zvezi Slovenije dali velik poudarek izobraževanju in še dodatno za mlade. V prejšnjem mandatu smo bili precej uspešni pri igranju bridga na univerzi, zdaj želimo iti v srednje in osnovne šole. Takšne krožke bi si želeli v čim več šolah,« še pravi Adamič. Zanj je bridge neverjetno lepa igra, ki se je nikoli ne naveličaš in je nikoli ne osvojiš.
Glavice, ki želijo razmišljati
Učiteljica v oddelku podaljšanega bivanja v OŠ Šalek Andreja Jakelj je tudi članica ŠBK. Kot bridgistki ji je bila ideja, da bi to igro predstavila učencem, v navdih. »Vem, da so otrokom takšne igre otrokom izziv. Ko mi je kolegica Nuša predstavila možnost igranja bridga za otroke s prilagojenimi kartami, sem z veseljem to ponudila učencem. Sprva smo si ogledali karte, jih spoznali in se naučili v eno roko prijeti deset kart. Interes je bil velik, zanimivo jim je bilo to, da igrajo v paru. Dobri mini bridgisti so tisti, ki že obiskujejo šahovski krožek, torej glavice, ki želijo razmišljati,« je povedala učiteljica, ki želi, da bi tudi to dejavnost vodili v obliki krožka, ker sta za igranje bridga potrebna mir in koncentracija.
Idejo so podprli tudi starši, ki jih je učiteljica obveščala, česa se njihovi otroci učijo v podaljšanem bivanju. »Sprva so bili začudeni, saj bridga niso poznali. Meni pa je v veselje, da lahko starše povabimo tudi v ŠBK in jim predstavimo igro zanje. Morda pa se jeseni kdo za to odloči, veseli ga bomo,« še pravi Andreja Jakelj.
Otroci radi igrajo miselne igre
Na OŠ Gustava Šiliha je bridge učencem predstavila učiteljica podaljšanega bivanja Vesna Arcet. »V tem šolskem letu smo uvedli v podaljšano bivanje igranje družabnih iger vseh vrst, torej tudi bridga, in predvsem iger, ki jih doma nimajo. Učenci so navdušeni, radi se igrajo, pogrešajo igro. Prek igre se učijo, brez da vedo, da se. Poleg tega, da se morajo naučiti pravil teh iger, se učijo tudi počakati, da so na vrsti, kar je včasih najtežje. Naučijo se sprejemati poraz in tudi zmago, učijo se številke in prostorske predstave, pomemben je tudi uk sodelovanja. Ob vseh teh igrah se spozna tudi dinamika skupine in karakter posameznika v njej,« ugotavlja učiteljica, ki pozdravlja to drugo možnost preživljanja prostega časa otrok, odmik od telefonov in družbenih omrežij. »Vesela sem, ko slišim učenca, ki pove, da so doma kupili neko družabno igro in jo igrajo.«
Od krožka za učence do tečaja za odrasle
»Bridge se igra v treh fazah,« pojasni dolgoletna bridgistka Nuša Gošnik. »Tekmovalni bridge igramo v klubih in tekmujemo na različnih nivojih, potem je mini bridge, Francozi pa so razvili še Le Petit bridge. Karte so drugačne, na njih so slike živali, rastlin, besede so angleške, s čimer se otroci učijo še tujega jezika. Naša ideja je, da bi bilo igranje tega bridga v osnovnih šolah za sedem, osem let stare učence, nato mini bridge, v osmem in devetem razredu pa naj bi že imeli tečaje za pravi bridge,« vidi nadgradnjo tega projekta Nuša Gošnik in še, da so to idejo sprejeli zato, ker se članstvo v bridge klubih stara in si želijo podmladka. V Velenju so ga začeli vzgajati.