Velenje, 5. junija – Na GSM številko Radia Velenje 031-26-26-26 in Facebook stran Radia Velenje smo tudi za junijski obisk župana MO Velenje Petra Dermola prejeli nekaj vprašanj, ki se nanašajo na aktualno dogajanje v občini in na posamezne primere, ki so zmotili občane.
Vojko zanima, zakaj redarji delajo selekcijo in ne pišejo kazni vsem enako. “Ob 19. uri smo parkirali pred knjižnico. Trije vozniki smo dobili kazen, dva ne, imela pa sta oznaki Kopra in Maribora, ne Celja. Zakaj se delajo razlike?”
“Dvomim, da prihaja do razlik. Tudi v občinski upravi spremljamo ravnanja in dejanja redarskih služb in do danes tega nismo ugotovili. Zakaj poslušalka meni, da je do tega prišlo, je seveda mogoče argumentirati tudi tako, da obstaja verjetnost, da je kdo izmed teh voznikov pustil nastavljen čas prihoda, kar je en pogoj za pravilno parkiranje, ali pa je plačal parkirnino po aplikaciji easypark. Zato seveda ni dobil listka in na armaturni plošči ni vidna oznaka, da bi bila parkirnina plačana, imajo pa redarji aplikacijo, v kateri spremljajo, katero vozilo je plačalo parkirnino in katero ne. Tega seveda ne morem zagotovo trditi, a vsekakor digitalizacija tudi mirujočega prometa prinaša nove tehnologije in nova znanja in redarska služba lahko na takšen način hitreje in bolj učinkovito opravlja svoje delo.”
Do kdaj so redarji v mestu prisotni?
“Prisotni so ves čas. Če ne spremljajo parkirišč, potem izvajajo druge dejavnosti. Parkirna območja so po mestu različna in za vsako območje je točno določen čas, v katerem mora biti parkirnina poravnana. Mislim, da so pravila zelo jasna, in tukaj odstopanj ne bi smelo biti.”
Simon je postavil okoljsko vprašanje. Zanima ga, če veste, da nekateri uporabljeni gasilni aparati končajo tudi v vodi, enega je opazil v reki Paki pri Zdravstvenem domu Velenje. Ste s tem seznanjeni?
“S tem nisem seznanjen. Če bi bil, bi poslali koga izmed sodelavcev, da zadevo uredi. Predlagam, da občani v takšnem primeru pokličejo na dežurne številke.”
Duško zanima lokalni prevoz – zakaj Lokalc ne vozi skozi Podkraj, ko pa se že pelje mimo pokopališča? Zakaj ne pelje še malo naprej?
“Teh pobud je bilo v vseh letih kar nekaj, namreč, da bi določene trase spreminjali, določene razširili in tako naprej. Vsak občan si želi, da bi brezplačni mestni prevoz peljal mimo ali blizu njegove hiše. Žal vsega ni mogoče uslišati. Pri zadnji razpisani koncesiji smo veliko delali na logistiki, poteh, analizirali poti z različnimi strokovnjaki. Pri vsaki spremembi, ki bi se danes zgodila, bi bilo naprej treba na tej relaciji narediti nova postajališča, ker se s tem čas prevoza podaljšuje, pa se celoten urnik voženj avtomatsko podre. Seveda ni mogoče, da bi avtobus ustavljal in bil na razpolago pri vsaki hiši, to je treba vzeti v zakup.
Žal tudi finančne zmožnosti tega ne prenesejo. Strošek prevozov se je v zadnjih letih s približno 800.000 evrov dvignil že na 1,8 milijona evrov in seveda je vsak dodaten meter, vsaka dodatna želja finančno ovrednotena in moramo tudi na tem področju ravnati skrbno in odgovorno.”
Razmišljate o električnih ali vodikovih avtobusih?
“Prav gotovo. Tudi v Misiji 100 podnebno nevtralnih in pametnih mest smo si kot enega izmed ciljev zadali, da preidemo na alternativne vire in na tem področju intenzivno delamo. Res je, da nismo takoj skočili na električna vozila, predvsem zaradi tega, ker imamo pripravljen projekt za vodikov transportni sistem. Pri tem morajo določeni partnerji še poiskati finančna sredstva in na neki način še vedno računamo, da bi bili vodikovi avtobusi z vidika prepoznavnosti in pozitivnega vpliva na okolje tudi najbolj optimalni. Se bo pa treba v prihodnjih letih odločiti, kaj postoriti.
V prihodnjih dveh do treh letih lahko računamo na to, da bomo prenovili tudi ta vozni park in bomo imeli na razpolago prevozno sredstvo, ki bo ljudem in okolju bolj prijazno.”
Alen opozarja na stanje športne infrastrukture v mestu. Igrišče z umetno travo v Šaleku je zelo dotrajano, trave ponekod sploh ni več, vidi se beton, otroci se dnevno igrajo, prihaja tudi do poškodb. Načrtujete kakšno obnovo?
Vsi odgovori na vaša vprašanja v današnjem Našem času.