Ljubljana, 7. aprila – Otroški parlament je program Zveze prijateljev mladine Slovenije, ki spodbuja aktivno državljanstvo in zavedanje o otrokovih in človekovih pravicah. Deluje v obliki razprav na temo, ki jo otroci vsaki dve leti izberejo sami. Razprave potekajo na šolski, medobčinski in regijski ter nacionalni ravni.
Iz Saša regije so se nacionalnega otroškega parlamenta udeležile: Mija Sušec in Valentina Šifer iz Šaleške doline, Marija Plaskan-Hodnik in Ota Lija Jarh iz Spodnje Savinjske doline ter Julija Kotnik in Ema Poljšak iz Zgornje Savinjske doline. Mladi parlamentarci in parlamentarke so debatirali o temi šolski sistem, in sicer v štirih podtemah: odnosi in sodelovanje; učne vsebine in šola za življenje; metode in načini učenja/poučevanja; vrednote in odgovornost.
Predsednica otroškega parlamenta, Livia Zara Hauptman, je pozdravila mlade parlamentarce in parlamentarke in predstavila prisotne goste. Zelo prijeten pozdrav in nagovor sta z nami delili tudi predsednica državnega zbora, mag. Urška Klakočar Zupančič, in Darja Groznik, predsednica ZPMS. Prisotni so bili tudi minister Luka Mesec, ministrica za zdravje Valentina Prevolnik Rupel ter nekaj poslancev in gostov.
Odnosi, sočutje, razumevanje
Zagnani parlamentarci in parlamentarke so pogumno govorili, odgovarjali na vprašanja in delili svoja mnenja pri delu v skupinah in parlamentarnem delu zasedanja. Mladi parlamentarci in parlamentarke se zavedajo in opozarjajo, da so bistvo dobrega počutja v šoli odnosi med vrstniki, med učiteljem in učencem in med učiteljem in starši, sočutje in razumevanje. Spregovorili so o sošolcih, vrstnikih, ki motijo pouk in izvajajo medvrstniško nasilje. Tega si ne želijo, opažajo tudi nemoč učiteljev in prosijo odrasle parlamentarce in strokovnjake, da poiščejo rešitve.
Poudarili so, da je potrebnega tudi več sodelovanja in dela po skupinah, več aktivnih oblik učenja, saj si na takšen način več zapomnijo in se več naučijo. Radi bi, da bi se na šolah izvajal tudi praktični pouk. Želijo si tudi, da bi bil večji poudarek na učnih vsebinah, ki bodo pomembne tudi, ko zapustijo šolo. Radi bi bolje spoznali tehnologijo, pridobili več znanja na področju gospodinjstva, tehnike in etike.
Želijo se naučiti, kako se učiti. Radi bi se učili o osnovah ekonomije, psihologije, vrednotah. Želijo si učenja in razvijanja bontona v skupnosti, spoznavanja poklicev … Veliko govora je bilo o ocenjevanju športne vzgoje, glasbene umetnosti in likovne umetnosti. Mladi parlamentarci in parlamentarke trdijo, da bi se pri takšnih predmetih morala ocenjevati trud in napredek, ki ga učenec v ta predmet vloži, ne samo talent.
Gostovanje v zgradbi parlamenta in sodelovanje v razpravi na takšnem nivoju je odlična izkušnja. Mladi znajo kritično izražati svoja mnenja in podajajo dobre predloge. Od pristojnih bomo z veseljem pričakovali povratne informacije o upoštevanju in izvajanju naših predlogov.