V občini Šmartno ob Paki so pristopili k pripravi Občinske celostne prometne strategije (OCPS). V ta namen so skupaj z občinami Nazarje, Mozirje in Gornji Grad ustanovili konzorcij, dokument pa bo »z dobro premišljenimi in ciljno usmerjenimi ukrepi prispeval k boljšim prometnim razmeram, kakovosti bivanja v lokalni skupnosti, h krepitvi lokalnega in regionalnega gospodarstva, turizma, večji socialni vključenosti in kakovostnejšemu življenju občanov,« so med drugim zapisali snovalci.
Vzpostavitev trajnostnega, povezanega sistema
Po besedah župana občine Šmartno ob Paki Janka Kopušarja so že pred leti, ko so zaznali možnost sofinanciranja izdelave OCPS, razmišljali o pripravi projekta, a niso izpolnjevali vseh razpisnih pogojev. Lani pa so ugotovili, da je skupaj z omenjenimi zgornjesavinjskimi občinami to mogoče.
»Vizija prometnega razvoja občine izhaja iz želje po oblikovanju sodobnega, trajnostnega in učinkovitega prometnega sistema, ki bo odgovarjal na potrebe prebivalcev in obiskovalcev, hkrati pa ohranjal kakovost bivanja in varoval naravno okolje. Prizadevanja bodo usmerjena v oblikovanje prometa, ki ne bo zgolj sredstvo prevoza, ampak tudi ključni dejavnik trajnostnega razvoja in dviga kakovostnega življenja v našem okolju.
Zagotovo bo to dokument, ki bo pokazal tako slabosti kot dobre plati na področju prometa, mobilnosti, trajne usmerjenosti v prihodnje in nenazadnje navade ljudi. Nekako nas bo usmerjal k pogostejši uporabi javnih prevoznih sredstev, h kolesarjenju, k pešhoji .. Skratka k vsemu, kar bo v prihodnje trajnostno vplivalo na promet v občini. Opredeljeni cilji bodo na naslednjih ključnih področjih: večja varnost vseh udeležencev v cestnem prometu, bolj zdravi in aktivni prebivalci ter okrepljeno lokalno in regionalno gospodarstvo v povezavi s turizmom,« je povedal Kopušar.
Sodelujejo tudi občani
K sodelovanju pri pripravi dokumenta je lokalna skupnost povabila tudi občane. Na vprašanje, kakšen je bil odziv in kaj so ti predlagali, je Kopušar odgovoril, da je bil njihov odziv dober, saj so oblikovali kar nekaj delovnih skupin, odzvali pa so se tudi po socialnih omrežjih. V njihovih predlogih pa večjih novosti, za katere ne bi vedeli, ni bilo.
So pa še nazorneje opozorili na težave, povezane predvsem s stanjem cest, črne točke, kje je potreben še kakšen prometni znak, kako bi bila lahko mobilnost organizirana v prihodnje, kako zagotoviti večjo varnost.
»Dokument morda v prvi fazi ne bo imel takšne praktične uporabe kot mnogi pričakujejo, bo pa zagotovo identificiral potrebne nadaljnje aktivnosti in projekte ter pokazal pot, kako naj težave rešujemo.«
Na področju prometa vseskozi aktivni
Pri zagotavljanju trajnostne mobilnosti vidijo v občini obilo dela tudi v prihodnje. »OCPS je neka platforma za prijavo na razne razpise. Sicer menim, da smo na področju prometa vseskozi aktivni. Morda smo premalo usmerjeni v dolgoročne trajnostne cilje. Bolj se ukvarjamo s kratkoročnimi, kot so posodobitev nekaterih cestnih odsekov, postavitev prometnih znakov, šolski prevozi in ostalo, kar sodi k mobilnosti. Treba bo, da vedno, ko sedemo v svoj avtomobil, v našo zavest prodre misel o optimalni drugačni rešitvi, da lahko uporabimo morda kolo, gremo peš, na vlak, avtobus,« pravi župan.
Po ugotovitvah strokovnjakov – tako Janko Kopušar – stanje na področju prometa v lokalni skupnosti ni tako slabo, bo pa potrebnih nekaj nujnih ukrepov. Ni pa vse v moči občine, ampak tudi v pristojnosti države, Slovenskih železnic. Prav pri sodelovanju z državo imajo težav največ.
Kako daleč je priprava OCPS in kdaj bo možno pristopiti k izvedbi? Projekt je v teku, za njimi je tudi javna predstavitev, v načrtu je izvedba še nekaterih delavnic in nato priprava končne verzije, o kateri bodo razpravljali svetniki na seji občinskega sveta. »Ne morem točno napovedati, ali se bo to zgodilo v juniju, zagotovo pa v septembru, oktobru. Nenazadnje pri izdelavi dokumenta sodelujejo poleg naše še tri občine in v vseh zadevah nismo odvisni od sebe, ampak tudi od ostalih udeleženk,« je sklenil Janko Kopušar.