Slavica sprašuje, kdo preverja, koliko ljudi je lahko prijavljenih v stanovanjih in hišah. Kakšni so predpisi?
“Vprašanje je zelo na mestu. Velikokrat se soočamo s stanjem, ko je v določenem stanovanju večje število ljudi, včasih tudi nerazumno veliko število. Že v preteklosti smo opozarjali na v na različnih institucijah in na različnih ravneh države. Nekaj stvari se je premaknilo, še vedno pa opažamo, tako kot etažni lastniki, da je v posameznem stanovanju lahko tudi več ljudi, kot dopuščajo pravila. Vse skupaj je v domeni upravne enote. Ta mora nadzirati in kontrolirati, koliko je prijavljenih oseb v posameznem stanovanju. Skladno z zakonom je lahko na eno osebo 8 kvadratnih metrov, v praksi pa večkrat ugotavljamo, da mogoče ta podatek ne drži. Zato je umesten apel na etažne lastnike, da če ugotovijo – oz. imajo tudi pravico izvedeti – da je v stanovanju več ljudi, kot določajo pravila, da sprožijo vse postopke v okviru upravne enote oziroma ustreznih inšpekcij. Velikokrat se ta problem odraža v posameznih stroških, predvsem pri porabi vode v večstanovanjskih enotah. Večje število ljudi seveda porabi več vode in sorazmerni delež se razdeli med vse etažne lastnike, kar privede do tega, da nekateri neupravičeno plačujejo večje količine vode, kot so jo porabili.”
Je mogoče na upravni enoti dobiti informacije o tem, koliko ljudi je v stanovanju?
“To vprašanje je v pristojnosti upravne enote. Podatek o številu oseb v posameznem stanovanju ni javno dostopen, razen če ima prosilec izkazan pravni interes. Javnosti je dostopen le skupni podatek o številu oseb v večstanovanjski stavbi.”
Alenko zanima, kakšno vlogo bo imela delovna skupina za prestrukturiranje. Kakšni so načrti v zvezi s tem?
“Že nekaj časa se mi je zdelo več kot na mestu, da oblikujemo neko, lahko rečemo neformalno delovno skupino, ki ne bo imela pristojnosti odločanja, soodločanja, imela pa bo možnost, da sooblikuje mnenja, da izrazi svoje videnje in svoje poglede na proces prestrukturiranja. Zato je namen te delovne skupine, da pomaga občinski upravi, Komunalnemu podjetju Velenje in tudi gospodarskim subjektom z nasveti, s svojimi pogledi na proces prestrukturiranja. Vemo, da vsako mnenje veliko šteje in da proces prestrukturiranja vpliva na širšo družbo, torej na vse segmente družbe v Šaleški dolini in v Velenju. Zato je prav, da smo v skupino vključili različne deležnike z različnimi izkušnjami, ki lahko dodajo tudi svoj pomislek ali razmislek o tem, ali so določeni postopki dobro, optimalno zastavljeni, ali je mogoče tudi kaj izboljšati.”
...
Odgovori na vsa vprašanja so v tiskani izdaji Našega časa.