Od 18. do 20. aprila je v Velenju potekala 7. mednarodna konferenca, namenjena teoriji in praksi muzejske pedagogike. V nedeljo, 21. aprila, pa so velenjski muzealci vabili na srečanje mladih muzealcev. Kustosinja pedagoginja Muzeja Velenje Alma Javornik je poudarila pomen dogodkov, ki bogatijo kulturno življenje v mestu, ter izrazila veselje nad številnimi prihajajočimi aktivnostmi.
Opozarjajo na bogastvo, ki ga ponujajo muzeji
Spletno akcijo slovenskih muzejev z naslovom Naprej v preteklost že več let organizirata Skupnost muzejev Slovenije ter Služba za premično dediščino in muzeje. »Gre za projekt, s katerim vabijo vse slovenske galerije in muzeje, da se pridružijo spletni akciji, ki se običajno izvaja dvakrat na leto, pogosto pa je tudi tematska. Tokratna tema je Učenje in pomlad v muzeju. Vsak dan objavljamo na naših družbenih omrežjih fotografije, navadno starejše, ter vsebine, ki smo jih v muzeju že predstavljali. Na ta način naše sledilce obveščamo ter prikazujemo, kaj se dogaja in kaj se je dogajalo v muzeju. Tako jim približamo naše delovanje in jih spodbudimo k obisku. Pomembno je omeniti, da je 18. maja mednarodni dan muzejev, ki ga praznujemo tudi mi. Letos je tema Izobraževanje v muzeju, tako da sta ti dve temi povezani,« pravi Javornikova.
Sodobni izzivi teorije in prakse muzejske pedagogike
Od 18. do 20. aprila je v Velenju potekala 7. mednarodna konferenca, namenjena teoriji in praksi muzejske pedagogike, tema pa je bila Sodobni izzivi teorije in prakse muzejske pedagogike. Konferenco je skupaj z Muzejem Velenje in partnerji iz Hrvaške in Srbije organiziral Zavod Educa izobraževanje. Namenjena je bila vzgojiteljem iz vrtcev, učiteljem/profesorjem na šolah na vseh stopnjah izobraževanja ter muzejskim pedagogom oziroma galeristom. »Gre za mednarodno strokovno znanstveno konferenco, ki povezuje šole, vrtce, muzeje in galerije. Potekala je v Muzeju Velenje, na Velenjskem gradu in v Vili Bianca. Na njej so se izmenjavale izkušnje in navezovali stiki med učitelji, muzealci in galeristi tako iz Slovenije kot tudi iz balkanskih držav.
Med glavnimi temami konference so bili učni načrti v muzejih, medpredmetno povezovanje med šolami in muzeji, oblikovanje identitete ter sodobni muzejsko-pedagoški pristopi in posebnosti muzejsko-pedagoške didaktike. Predavatelji so bili iz Slovenije, Hrvaške, Črne gore, Bosne in Srbije, zato so bili pogledi in izkušnje raznoliki.«