K trajnostnemu odnosu prispeva tudi večji delež aktivnih načinov mobilnosti v prometu. Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo (MOPE) je skupaj z Agencijo za varnost prometa (AVP) ustvarilo novo video-kampanjo Vsi smo na isti poti, ki v desetih videospotih poudarja pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. Kampanjo sta v Ljubljani predstavila mag. Saša Jevšnik Kafol, namestnica direktorice Agencije za varnost prometa in Gregor Steklačič, nacionalni koordinator za kolesarjenje, MOPE ter s strani igralske zasedbe igralka Gorka Berden. Zavedanje o soodgovornosti na cestah je ključno za varna potovanja. Vsak dan se na slovenskih cestah dogajajo nesreče, ki bi jih lahko preprečili. S skupnimi močmi in odgovornim delovanjem lahko naredimo naše poti varnejše za vse. Ne glede na to, ali smo pešci, (e-)kolesarji ali vozniki avtomobilov, vsak od nas nosi del odgovornosti za varnost v prometu. Videi so nastali v sodelovanju Ministrstva za okolje, podnebje in energijo, Agencije za varnost prometa in produkcije Squareme.
Če prehitevamo kolesarja, upoštevajmo pravilo minimalne bočne razdalje 1,5 metra
Kolesarjenje in e-kolesarjenje sta v zadnjih letih v vzponu, povečuje se delež poti opravljenih s kolesom in skupno število prevoženih kilometrov. Povečuje se tudi delež e-kolesarjev, posledično pa narašča število prometnih nesreč z udeležbo e-kolesarjev. V prometnih nesrečah s kolesom sta bili lani udeleženi 1.502 osebi, 7 kolesarjev je umrlo, 236 je bilo hudo telesno poškodovanih, 1.061 pa lažje telesno poškodovanih. Leta 2022 je bilo v prometnih nesrečah s kolesom udeleženih 1.528 oseb, 11 kolesarjev je življenje izgubilo, 239 je bilo hudo telesno poškodovanih, 1.039 pa lažje telesno poškodovanih.
Vožnja e-kolesa zahteva več spretnosti
Pri e-kolesarjih so policisti lani zabeležili 67 prometnih nesreč. Dva e-kolesarja sta umrla, 11 je bilo hudo telesno poškodovanih, 46 pa lažje telesno poškodovanih. V letu 2022 je bilo v prometnih nesrečah z e-kolesom udeleženih 56 oseb. En e-kolesar je umrl, 16 je bilo hudo telesno poškodovanih, 27 pa lažje telesno poškodovanih. Vse tri smrtne žrtve so bile v prometni nesreči samoudeležene. V primeru e-kolesarjev so v prometne nesreče največkrat vključeni starejši kolesarji nad 45 let, zato so v okviru kampanje pripravili video, ki predvsem to ciljno skupino opozarja na izzive pri vožnji e-kolesa. Med vzroki za nastanek prometnih nesreč z udeležbo e-kolesarja izstopata neprilagojena hitrost in nepravilna stran/smer vožnje. Vse voznike motornih vozil pa pozivamo, naj bodo pozorni in še posebej pazljivi pri prehitevanju kolesarjev, kjer velja pravilo minimalne bočne razdalje 1,5 metra in ob zavijanju desno pri rdeči luči na semaforju z dopolnilno tablo z zeleno puščico.
Pustimo pločnike tistim, komur so namenjeni!
Hoja je najbolj naravna oblika gibanja in pešci so najpogostejši, pa tudi najbolj izpostavljeni udeleženci v prometu. Med pešci so najbolj pogosti starejši in otroci, ki jim je potrebno omogočati varno aktivno mobilnost. Tega pa ne zagotavlja le ločena infrastruktura, ampak tudi skrbnost, odgovornost in zgled vseh udeležencev v prometu. Lani je bilo v prometnih nesrečah udeleženih 625 pešcev, 12 pešcev je umrlo, 88 je bilo hudo telesno poškodovanih, 469 pa lažje telesno poškodovanih. Leta 2022 je bilo v prometnih nesrečah udeleženih 624 pešcev, 15 pešcev je umrlo, 95 je bilo hudo telesno poškodovanih, 462 pa lažje telesno poškodovanih.
Hitrost motornih vozil je ključen dejavnik tveganja za varnost najbolj izpostavljenih udeležencev. Kako pomembna je prilagoditev hitrosti, kaže tudi podatek, da so posledice trka osebnega avtomobila v pešca pri hitrosti 50 km/h primerljive s posledicami pri padcu z višine 9,8 m.