Nujna medicinska pomoč ZD Velenje je na mesto dogodka prispela v treh minutah po aktivaciji.
Tudi pri nas smo poročali, da od 1. 6. 2023 dalje vse klice na nujno številko 112 sprejema Dispečerski center Maribor, ki razporeja enote nujne medicinske pomoči. V tokratnem primeru je center aktiviral napačno enoto na napačno lokacijo. Sprva je bila namreč aktivirana enota NMP iz Celja, ob ponovnem klicu, ko je bila še enkrat posredovana lokacija dogodka, pa je bila ekipa Nujne medicinske pomoči ZD Velenje nemudoma aktivirana in je na mesto dogodka prispela v treh minutah. Aktivirana je bila ob 10.44, reševalno vozilo pa je k pacientu prispelo ob 10.47, kar dokumentira tudi sistem evidentiranja intervencij NMP.
V ZD Velenje se zahvaljujejo mimoidočim, ki so pravilno ukrepali ob čakanju na nujno medicinsko pomoč in so pripomogli k pozitivnemu izidu. Ker si prizadevajo, da do takšnih dogodkov ne bi prihajalo, in v želji, da obstoječi sistem še nadgradijo, so na napako, ki se je zgodila v Velenju, opozorili Dispečerski center Maribor in pristojno ministrstvo.
Ponovno želijo informirati javnost, da je s 1. junijem 2023 pričela veljati sprememba v primeru klica na 112. Preko povezave z Regionalnim regijskim centrom klic sprejme Dispečerski center Maribor in ne več ZD Velenje. Zdravstveni dispečer, ki sprejme vaš klic, od vas potrebuje različne podatke, da lahko na mesto intervencije pošlje najbližjo ustrezno enoto nujne medicinske pomoči. Na vprašanja zdravstvenega dispečerja je treba odgovarjati kratko in razločno.
Najpomembnejši podatki:
- točen naslov ali opis mesta intervencije
- telefonska številka, na kateri ste dosegljivi
- ali je oseba budna/se pogovarja oz. odziva na glas ali bolečino, ali oseba diha normalno.
- Po potrebi boste prejeli od zdravstvenega dispečerja ustrezna navodila in bo z vami ostal na liniji do prihoda prve reševalne ekipe na kraj intervencije.